torsdag 8. mars 2018

De påsto at det ikke fantes kvinnelige blødere!

Det er 8. mars, og kanskje noen tenker at jeg burde si noe fornuftig om kvinnedagen med relevans til bloggen min. Den er jo både spesiell og relevant når det gjelder dette emnet. 

Selve temaet rundt kvinnelig blødersykdom er jo belyst så mange ganger før, i både bokmanuskriptet om oppveksten min og her på bloggen. Men her er et lite sitat fra bokmanuskriptet, som vel sier litt om tilstandene når det gjelder forholdet mellom meg og "de andre";

"Det hadde selvsagt vært hyggelig om tvilerne fra klassen jeg gikk i faktisk hadde hatt rett – at det ikke finnes kvinnelige blødere, men nå gjør det jo engang det, da."

Jeg tror dette sier mye om den tiden jeg gikk på grunnskolen. Dessverre.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! Og følg meg gjerne!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. I all verden! Selv min generasjon lærte at det var en sykdom som rammet begge kjønn

    SvarSlett
  2. Takk for tilbakemelding, Kari! Godt å høre at man fikk det med seg den gangen også! Men barn og ungdom kan være ganske slemme mot hverandre, og dette var et tema som dessverre lett kunne fanges opp og brukes i negativ sammenheng, ble min erfaring. Regner med mye av det kom fra usikkerhet hos enkelte.

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)