fredag 5. januar 2018

Sitert i Det Norske Akademis ordbok (Naob)!

Gro Jeanette Nilsen sitert i Det Norske Akademis Ordbok (NAOB).
Ordboken Naob siterer
fra en av mine utgitte noveller.
Nå er jeg endelig klar til å slippe skribentnyheten om ordboken jeg er sitert i. Dette har tatt litt tid, men slikt bør vel ikke gjøres alt for tidlig heller, selv om jeg sikkert enda kunne ventet litt lenger.


Jeg kan endelig melde at jeg er sitert i den nye litterære ordboken "Det Norske Akademis ordbok" (Naob). Ordboken utgis av Det Norske Akademi for Språk og Litteratur og  Kunnskapsforlaget, og er nå tilgjengelig på internett. Jeg er selvfølgelig veldig glad for å ha blitt oppført i denne ordboken, utrolig gøy og inspirerende!

Det er en av mine gamle julenoveller En annen jul, utgitt i juleantologien Desember, (forlaget Publica Bok, 2010), som det er sitert fra.

Jeg måtte selvsagt prøve å søke etter mitt eget navn før jeg formidlet nyheten, og jeg dukket opp på tre treff, blant annet på ordene Adventskalender og Vond.

Her kan du lese hva Store Norske Leksikon skriver om ordboken

Riktig god helg!

#skribentliv


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Så flott, gratulerer! :)

    Jeg er litt sent ute, det nye året har hittil vært altfor bedagelig, hehe.

    SvarSlett
  2. Hei!
    Tusen takk for det! Ja, det var veldig hyggelig å bli sitert i dette digitale verket.

    Litt bedagelighet på starten av året som du sier, er vel bare helt fint noen ganger :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)