tirsdag 21. november 2017

Tar kanskje pause fra borettslagets styre.

I dag var det styremøte i borettslaget, hjemme hos en nabo, på samme sted som vi pleier å samles. Det er alltid hyggelig å møtes over en kaffekopp og styrepapirer, og midt på dagen passer meg utmerket!

Nå har det seg imidlertid sånn, at jeg tror det blir en pause fra borettslagets styre for meg. Det er litt omrokkeringer i det styret akkurat nå, men det betyr ikke at jeg ikke kommer tilbake senere. Jeg har jo kun en varaplass, og den er det noen andre som tar over for en stund, så får vi se. Så kan jeg fokusere enda litt mer på skriving en periode?

Det har vært veldig lærerikt å inneha denne styreplassen og få et innblikk i hva som foregår i et borettslagstyre, ettersom jeg ikke hadde sittet i akkurat den typen styre tidligere. Selv om jeg har lang fartstid i andre typer styre, og da spesielt som leder i ULFF. Men dette blir unektelig en litt annen type styre, ja. En gang for lenge siden satt jeg forresten i styret i en dyrevernsforening jeg var med på å starte, det var også interessant å prøve, samt at jeg var redaktør i en stuefuglforening. Men begge de to sistnevnte er mange år tilbake, vi snakker faktisk om ca. tjue år! Hjelp, hvor blir tiden av?

Vi får som sagt se hva fremtiden bringer, om jeg forblir ute av nabostyret eller om jeg kommer tilbake en gang i tiden, eller kanskje fortere enn jeg aner?
Men før jeg forsvinner fra borettslagets styre gjenstår det et par ting, blant annet har jeg påtatt meg å skrive et referat fra møtet i dag. Så da er det kanskje på tide å sette i gang med det, ja. Vi høres! Har du forresten noen styrebakgrunn selv?

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!



--------------------------------------------------------------------------------------------


Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Ja, det er vel topp å ha vært med en periode uansett, og det dukker sikkert opp nye muligheter senere, alltid fint å ha med folk i styret som har bodd noen år på stedet og kjenner forholdene godt. Og nå regner jeg med at du er blitt kjent med noen nye naboer også - vel blåst :)

    Jo, jeg har litt styreerfaring, synes det er en grei måte å være engasjert i noe, men det er gjerne mest interessant de første par årene, synes jeg. Liker best formelle styrer for da blir det ryddigere saksbehandling og gode vedtak etc. I foreninger blir det gjerne mer sosialt og noen "hva var det egentlig vi bestemte på dt møtet?". Nå er jeg styremedlem i en hageforening, tidligere har jeg vært styremedlem og styreleder for et sameie, pluss vara i borettslag. Og så var jeg visst med i et bydelsstyre for Handelsstanden i Oslo for maaange år siden. Var med i noen styrer i ungdomsårene også. Nå har jeg forresten også to ASer hvor jeg er eneste styremedlem så jeg holder ikke akkurat styremøter der, men det følger jo med en del "styrearbeid" hvor det skal gjøres vedtak etc allikevel.

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for kommentar! Ja, det har vært hyggelig å bli kjent med naboene på en litt annen måte, og flere naboer enn de jeg kjente fra før! Veldig spennende å ha prøvd dette også, gøy med litt å se tilbake på. Det høres ut som du har lang fartstid i diverse styrer du også. Klart du må gjøre vedtak om du er alene om det også - jeg kjenner til det iht. skrivingen også :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)