søndag 5. november 2017

Forefallende arbeid og snikende inspirasjon.

Jeg ser det har gått noen dager igjen siden siste oppdatering, jeg har vært opptatt med prosjekter utenfor bloggen. Det var et par PC-programmer jeg ikke hadde fått helt på plass som trengte litt fokus, kan man vel si. Det er vel stort sett det jeg har holdt på med. Da jeg endelig hadde ordnet dette fredag kveld, ble jeg så inspirert at jeg satt med forefallende innenfor filsystemer og bildebehandling til klokken tre om natten. He he, sånn kan det gå.

Siden sist
har det visstnok også rukket å bli november. Jeg har fått til sammen to avslag når det gjelder novellen min, og jeg lurer på om det er noe poeng i å prøve et nytt sted. Hm... Tror jeg skal prøve, men må tenke litt gjennom hvor jeg skal sende den.

I kveld er planen litt annen slags manusjobbing. Jeg kjenner at inspirasjonen melder seg, og sånt skal man ta på alvor! God søndag!




Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Viktig å ha programvaren på plass, ja. Jeg bruker stort sett gamle program, er ikke så opptatt av nye versjoner og synes stort sett at det som legges til ikke er viktig for hvordan jeg jobber. Men jeg kan nok bli flinkere til å oppdatere drivere etc, jeg er nok en sinke innen dette, selv om jeg for en del år siden syntes alt med data var gøy og gjerne byttet ut deler i maskinen selv, etc. Alt var enklere før, haha.
    To refusjoner er ikke nok til å gi opp! Vær obs på at noveller til Hjemmet, Norsk ukeblad og Familien går via samme fiction-ansvarlig (var ihvertfall sånn i fjor), og hun vurderer for alle tre bladene ved første innsending. Har du prøvd Allers? For et par år siden hadde de faste leverandører, men det kan ha endret seg, dessuten er de helt sikkert interessert i en og annen ny. Regner ikke med at novellen din er myntet på ViMenn, men hvis det er krim kan du kanskje "tøffe den opp" litt :)

    SvarSlett
  2. Hei! Takk for utfyllende svar! Ja, får vel forsøke å sende inn på ny. Men det var til Hjemmet og Familien jeg sendte ja.... Men takk tips, skal prøve videre! Det er nok en novelle som passer for den type blader jeg nevnte at jeg har forsøkt, ja... Hadde sikkert vært morsomt å «tøffe opp» denne novellen altså (synes jeg ser det hele for meg... :-)) He he. Får bare forsøke videre. Fin kveld videre:-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)