tirsdag 12. september 2017

Spennende valgvake med Helsepartiet!

Valgvake med Helsepartiet!
Valgvake-folk!
Kjære leser!

Jeg kom ikke hjem før rett før to natt til tirsdag, så det ble ikke noe referatblogging fra valgvaken med Helsepartiet i går kveld. Men så hadde jeg i alle fall fortalt at jeg skulle på valgvake.


Jeg hadde aldri vært på en valgvake før, så dette var en spennende opplevelse! Det er alltid litt småskummelt å komme alene, og spesielt når det gjelder helt nye opplevelser! Man lurer kanskje på om det blir vanskelig å komme i snakk med noen, og så videre.  Jeg har vel en tendens til å være litt for forsiktig av meg noen ganger. Samtidig kan det å komme alene være litt befriende også; Ingen har forventninger til deg, og du starter forfra med blanke ark. Ingen skjeletter i skapet, liksom. Det var mye folk, mange flere enn de som hadde meldt seg på!


Valgmateriale for Helsepartiet.
Valgmateriale!

Det var helt tydelig at for å forberede valgvaken var det flere som hadde stått på og arbeidet mye. Det var imidlertid litt dårlig lys inne på Ivars Kro, derfor er bildene mine her litt mørke. Men det får gå. På bildet ser du noe valgmateriale som jeg fikk, da jeg sa at jeg ikke hadde fått skaffet meg noe sånt.

Jeg kom i snakk med mange hyggelige mennesker, og da er det alltid greit at man har et felles tema. I tillegg til helsetemaet, møtte jeg også folk som drev med skriving og blogging, som jeg selv også gjør. En av dem har jeg mailet litt med på Facebook nå i etterkant, og først nå funnet ut at hun også er veldig dedikert innen skrivingen!

Jeg traff også andre mennesker som var oppriktig interesserte i både skrivingen min og det helsemessige. Hadde noen veldig interessante samtaler med flere! Når man snakker litt om løst og fast med folk man ikke kjenner, er det ikke sikkert man oppdager med en gang at de faktisk driver med noe av det samme som deg selv, men det er veldig gøy når man endelig finner det ut!


Koselig å møte Lise!
Veldig koselig å møte Lise!
Spesielt artig synes jeg jo det var å treffe Lise Askvik, ettersom jeg har vært medforfatter i et par av bøkene hun har utgitt; Firbente fortellinger (Lille Måne, 2005) og Livsglede (Nova Forlag, 2014).

Jeg har også et par andre av hennes bøker. Jeg hadde mailet med Lise og har henne på vennelisten på Facebook, men jeg hadde likevel aldri truffet henne. Veldig gøy å endelig få det til!


Helsepartiet er et nystartet parti, men kom visst likevel godt utav det i forhold til det som var forventet når det gjelder stemmepoeng. Det var vel ingen som hadde forventet at det skulle bli liggende på toppen av pallen akkurat. Ikke i år, men kanskje neste gang?



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Gøy med nye erfaringer, ja! :) Høres ut som om du fikk mye ut av valgvaken. Jeg har aldri vært med på vake (som je husker i alle fall), mangler nok en sterk nok partitilknytning. God helg!

    SvarSlett
  2. Hei!
    Tusen takk for kommentar! Spennende å oppleve noe nytt, ja! Litt sen respons her, er på ferie i Spania nå. Kommer tilbake til det i et senere blogginnlegg. Håper det er fine høstdager i Norge, er snart på plass på hjemmekontoret mitt igjen.

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)