søndag 25. juni 2017

Handletur og en lang kjole.

Lunsj på handletur.
Kaffelatte og smørbrød
til lunsj.
Kjære leser!

I går var jeg på shoppingtur sammen med søsteren min. Og hadde tenkt å blogge litt da jeg kom hjem. Dream on, jeg var fullstendig utslitt! 


Handleturen har vært planlagt lenge. Ja, faktisk fikk jeg det i gave til bursdagen min i vinter, med tanke på å handle når det ble litt mer vårlig, ja eller sommer, som nå. Vi skal begge i et bryllup i løpet av sommeren, og tanken var å kanskje finne en ny kjole eller noe.

Vi valgte å handle i Moss denne gangen, hvilket betyr at jeg skulle kjøre hjem til søsteren min i Vestby først, og at vi skulle dra videre derfra sammen. Litt forsinket ble jeg også, for jeg bommet selvsagt da jeg skulle sette sprøyte før jeg dro, og måtte kløne litt ekstra før alt var i orden.

Jeg visste ikke hvor mye gåing og styr det ville bli på handleturen, så jeg tok med både rullestolen og krykkene, så jeg skulle ha noe å velge i. Og det ble til at jeg tok i bruk rullestolen, det var et godt valg.

Jeg fant meg en veldig fin kjole, syntes jeg selv da, og flere andre sommerplagg. Gleder meg til å ta alt sammen i bruk. Og ja, jeg må i samme slengen kommentere at jeg hadde gått litt igjennom skapene og fått kastet noen gamle og ganske slitne plagg, hurra! Så jeg har greid å få til et visst system, altså.

Og så må jeg jo sladre litt om den gode servicen vi fikk i klesbutikken. Kjolen min var veldig flott men alt for lang, men de hadde folk i butikken som kunne legge den opp. Avtalen ble at søsteren min skulle komme tilbake på torsdag for å hente den når den var ferdig. Vi var vel ganske slitne begge to, og fant oss en kafe' hvor vi spiste lunsj.


Da vi satt på kafeen, så jeg at jeg hadde to ukjente anrop på mobilen. Det viste seg å være fra klesbutikken, de lurte på om vi fremdeles var i nærheten, for kjolen var allerede ferdig! Så da gikk søsteren min av gårde for å hente den, i mens jeg ble sittende og passe på tingene våre. Må jo si at jeg var ganske imponert over dette altså. Det sparte søsteren min for mye styr, med å kjøre ens ærend helt tilbake dit på torsdag. Og selvsagt er det alltid best å få med seg det man skal med en gang.

Jeg hanglet en del den kvelden, for jeg hadde ikke fått den ettermiddagshvilen jeg er så avhengig av, og forsøkte å legge meg ned med en gang jeg kom hjem, men det ble liksom ikke helt det samme. Så litt hangling var det, men i dag har jeg tatt det veldig med ro og oppdatert bloggen fra gårsdagen, og er nesten så god som ny igjen :-)



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen



--------------------------------------------------------------------------------------------


Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)