lørdag 27. mai 2017

Familielunsj, planter og og slektshistorie.

Kjære leser!

Litt spesielt bilde av tennene mine sist? Jo, jeg er enig i det. Men det var jo litt artig også da... I dag har jeg vært på familiebesøk, som ble utsatt fra forrige helg.

Søsteren min og jeg var ute hos mamma i Bærum, og sammen dro vi på Bryn Gartneri, hvor vi handlet blomster. Blant annet skulle jeg kjøpe årets tomatplante. Dette er mitt tredje år med tomatplanter. I år har det jo vært en litt rar vår, så den tomatplanten jeg kjøpte (og de andre tomatplantene jeg så) var helt uten tomater foreløpig, men jeg regner jo med at de kommer etter hvert. Det har nok vært litt forsinkelser i varmen som har påvireket naturen. Nå er planten plantet oppi den store keramikk-krukken jeg pleier å bruke, så da håper jeg det går seg til.

Etter gartneriet reiste vi hjem til mamma og spiste lunsj. Jeg hadde fått noe informasjon tilsendt på mail fra en i familien, som hadde litt med familiehistorie/slektshistorie å gjøre. Dette hadde jeg på forhånd printet ut til de andre, så da tok vi litt høytlesning om dette.

Dette var en utrolig flott sommerdag, nesten ubeskrivelig! Siden det var så varmt hadde jeg tatt med meg en flaske med vann, en rosa drikkeflaske jeg hadde kjøpt på postordre for en liten stund siden. (Og ja, selvsagt var den rosa!) Men tror du ikke jeg glemte den igjen. Bare hjemme hos mamma da, så jeg får den nok snart tilbake, men uansett, det er jo typisk. Likevel var det vel ikke det verste man kunne glemme, godt det ikke var nøkler, telefon eller Ipad...


Bilde av mammas blomsterbed på verandaen.


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)