torsdag 26. januar 2017

Vente-på-medisiner-dag igjen.

Kjære leser!

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å legge meg tidlig i kveld, men du vet kanskje hvordan det er. En finner ofte noe som skal gjøres i siste liten, og så blir man sittende. Det er i alle fall sånn med meg. Det er gjerne nattestid som er den letteste tida å jobbe på, når mange av de andre har lagt seg, ingen ringer lenger, sosiale medier roer seg og Tv-programmene er slutt.

Det har vært en lang dag, jeg brukte mye av den til å vente på medisinlevering her hjemme på døra fra sykehusapotekene. De kom jo og leverte til slutt da, men jeg blir liksom gående litt rastløs og vente, og det er mye jeg ikke har ro på meg til å få gjort når jeg går sånn og venter. Titter ut vinduet; Har de glemt meg, er det en ny sjåfør denne gangen som ikke finner frem, han ser vel at det er tre ringeklokker med etternavnet Nilsen, kan det være den bilen som kommer der, nei det var det visst ikke, men den da? Og så videre...

Jeg vet jeg har skrevet om dette temaet før på bloggen altså, blant annet i blogginnlegget Sykdom krever også administrasjon, og se gjerne diktet mitt Venter på budbil. Men flere av disse budbilene har også vært her før, jeg får jo medisinpakker på døra ganske ofte.

Jeg er som tidligere nevnt selvsagt veldig glad for at jeg får medisinen tilkjørt, og at jeg ikke må reise og hente den selv. Det hadde blitt mange turer til Rikshospitalet, ettersom disse pakkene kommer annenhver måned.

Selvsagt er det litt sånn uansett hva man skal ha levert på døra, men jeg føler jo at det er litt spesielt når det gjelder disse medisinene, som bør oppbevares kjølig og er ganske kostbart, for å si det forsiktig. Derfor trekker jeg et lettelsens sukk når de endelig er i hus og satt i kjøleskapet.


Lese flere av Gro Jeanette Nilsens dikt?

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei fra utlandet! Høres litt slitsomt ut med de leveransene, men systemet ser ut til å funke bra, så da er det kanskje ikke så stor sannsynlighet for at de ikke leverer som avtalt? Men skjønner at du stresser litt når du jo er avhengig av å ha tilgang.
    Jeg liker også veldig godt å jobbe fra sen kveld og utover. Når det har blitt natt for de fleste og jeg er helt overlatt til det jeg skal gjøre, feks skrive noe uten at det kommer en telefon fra noen som vil småprate i en halvtime :) Nå som jeg jobber hjemme hender det at sånne telefoner kommer på dagtid, andre tenker vel at jeg er jo hjemme uansett... :)

    SvarSlett
  2. He he, ja det er jo det at man sitter hjemme og skriver, folk tenker jo ikke på at man kan være fordypet langt nedi manus. Jeg har opplevd noen ganger å skvette skikkelig så jeg nesten hopper i stolen når telefonen drar meg lynraskt tilbake til virkeligheten :-)

    Kos deg i Spania - jeg skal dit en tur om noen måneder, jeg også.

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget?