tirsdag 17. januar 2017

Årets helsekontroll 2017.

Årets kontroll på Rikshospitalet.
En liten yoghurt-lunsj etter kontroll
på Rikshospitalet.
Kjære leser!

Jo da, jeg stiller på den årlige kontrollen ved Senter for sjeldne diagnoser på Rikshospitalet hvert eneste år, men jeg må ærlig innrømme at i dag føltes det litt rart, annerledes. Det var hyggelig å prate med helsepersonell jeg etter hvert kjenner etter mange år, og jeg fikk også svar på flere konkrete spørsmål i forhold til min egen sykdom, blant annet nevnte jeg de store ryggsmertene jeg hadde over mange måneder tidligere i år. Dette hadde jeg jo rapportert til dem om fra før, og heldigvis er det smerter som jeg endelig er kvitt. Vi kom frem til at jeg kanskje kunne trenge noe fysioterapi nå i etterkant, ettersom jeg er bra igjen men kanskje kunne trenge litt oppfølging. Derfor fikk jeg en rekvisisjon, og hørte også at det er blitt litt andre regler for fysioterapi nå. Før fikk vi med alvorlig diagnose dette gratis, mens det nå går på egenandelskortet, men så lenge det i hvertfall går der så får det være greit.

Jeg må ellers si jeg føler meg litt gul og blå her jeg sitter, etter en blodprøve med tre bomforsøk som endte med blåmerker og hevelser i dag. Hun som stakk er egentlig flink, men mine blodårer i armer og på hender er godt brukt og ganske utslitt. Fikk høre at hvis ikke hun greide det på fjerde forsøket, skulle vi få noen andre til å prøve seg. Men hun greide det da, heldigvis. Jeg kunne prøvd selv, men jeg har jo tiltro til de som jobber der, så jeg tvilte ikke på at hun ville greie det etter hvert.

Som du ser av bildet øverst i bloggposten, ble det yoghurtlunsj på meg etter alle legekonsultasjonene med fysioterapeut, lege og sykepleier i dag. Da var jeg rimelig sliten og trengte noe å bite i. Den var ganske god, den yoghurten av litt mer hjemmelaget type enn det jeg vanligvis får tak i.

Så jo da, det ble årlig helsekontroll på meg i år også. Eller EU-kontroll, som ei av de andre i damegjengen innenfor bløderforeningen kaller det! Det minner meg forresten på at jeg lovet dere som leser å ta med noe om dagens bilsituasjon også, men jeg tror nesten jeg må ta det i neste bloggpost. Det kommer snart :-)

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)