onsdag 9. november 2016

Har sendt inn til novellekonkurranse!

Kjære leser!

Sist sa jeg at det skulle komme et innlegg om litteratur nå. Det innlegget jeg egentlig hadde i tankene er omtrent ferdig, men jeg har kommet frem til at jeg likevel skal se litt mer på det før jeg publiserer det på bloggen. Men løftet om litteratur står ved lag likevel, eller skribentliv for å være mer nøyaktig.

I dag har jeg endelig fått levert den novellen jeg nevnte at jeg arbeidet med. Den jeg ba om tips om hundenavn til, vet du. Jeg fikk inn 30 forslag på Gro Jeanettes Forfatterside på Facebook, og det var jo kjempebra! Hunden skulle ikke være hovedpersonen altså, bare hunden i familien.

Dette gjaldt en novellekonkurranse, rettere sagt en julenovellekonkurranse. Jeg har arbeidet en stund med det bidraget nå. Synes at novellen ble brukbar til slutt, men jeg er nok litt usikker på om den er god nok til å vinne konkurransen. Det kommer selvsagt an på de andre bidragene også, hva jeg har å konkurrere mot. Innsendingsfristen er i morgen, altså om få minutter, og nå har jeg i alle fall sendt den. Krysser fingrene...!

Som du skjønner skjer det litt om dagen, og på bloggen er det innleggskø, men det er jo litt moro også!

Jeg vil også benytte anledningen til å si hjertelig velkommen til nye følgere, håper at du vil trives! :-)




Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen





--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

4 kommentarer:

  1. Masse lykke til. Gøy du prøver å sende litt tekst, synes jeg. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :-) Ja, det er jo spennende å prøve seg litt når man har sjansen. Det skjer i hvertfall ikke noe om man ikke forsøker :-)

      Slett
    2. Hei! Nå har jeg oppdatert meg her på bloggen din, mange innlegg jeg ikke hadde fått med meg de siste par ukene! Får nøye meg med å kommentere på de to siste som dessuten er skribentrelaterte.

      Så fint at du skriver noveller igjen! Vet jo at du drev litt med dt tidligere. Lykke til i konkurransen, vet du når du får tilbakemelding? Håper det gir deg inspirasjon til å skrive flere noveller!

      Slett
    3. Hei, og takk for kommentar! Nei jeg vet ikke helt når jeg får svar, men fristen gikk i alle fall ut den 11., så det tar nok litt tid. Det bladet som vinnernovellen kommer ut i (altså ikke nødvendigvis min tekst!) kommer ut en gang i desember, i juleutgaven.

      Ja, det var fint å skrive en novelle igjen, og gøy når det er en helt konkret konkurranse med eksakt tidsfrist, det liker jeg. Litt av ideen til novellen hadde jeg forresten tenkt på fra før, men hadde ikke noe å bruke det til, så det passet bra! Fint å få brukt akkurat den ideen i en litt mer ordentlig sammenheng!

      Slett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)