onsdag 23. november 2016

Før-advents-tur til tannlegen.

Kjære leser!


I dag gikk turen til tannlegen, den pleier det, en liten stund før jul. Det er nesten så juleforberedelsene ikke riktig kan komme i gang før jeg har vært på den årlige førjulsrunden på Bøler senter! Nå som jeg har begynt med julen hjemme, kan jeg jo bare fortsette :-)

Det er som sagt viktig med medisinering før tannlegetimen. Dette er jo også noe som må settes av tid til og ta med i beregningen, og er ingen selvfølge å få til. I dag bommet jeg flere ganger da jeg skulle sette sprøyte, men heldigvis hadde jeg god tid, noe som har mye å si i en sånn situasjon. Godt jeg ikke hadde tannlegetime før midt på dagen, jeg pleier ofte å passe på det. Får jeg en time veldig tidlig på morgenen, pleier jeg å forsøke å bytte den.

Jeg hadde et bittelite hull i en tann, og normalt er det ofte sånn at jeg da får en ny time for å fikse det. Denne dagen hadde tannlegen god tid, og jeg hadde tatt den medisinen jeg skulle, derfor var det like greit å få gjort alt sammen ferdig.

Og faktisk så ble det boret uten bedøvelse! Jeg synes jeg var litt flink jeg, men har gjort det før også. Synes det kan bli litt mye sprøyter fra før, og er ikke så veldig glad i bedøvelse, så da er det greit å forsøke uten. Som tannlegen sier; Går det ikke bra uten, er det jo bare å ombestemme seg og sette bedøvelse likevel!

Siden jeg fikk høre at jeg kunne spise og drikke etterpå, syntes jeg at jeg fortjente en kaffelatte på kafeen før jeg dro fra senteret. Da jeg skrev om tannlegebesøket på Facebook etterpå, kalte en av mine venner meg tøff, og påsto at jeg fortjente kaffe etter den bragden :-)

På vei hjem dro jeg innom Posten for å hente en pakke, og handlet litt på Rema. Jeg gikk litt i mine egne tanker, og skvatt da en venninne og nabo  plutselig sto der, og snakket til meg, hehe. Jeg er visst litt distre'... Men var vel litt sliten også, kanskje.

Fortsatt fin kveld :-)



Ettermiddagssol!
Flott solnedgang fra verandaen min
da jeg kom hjem 
om ettermiddagen.

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Når du er så førjuls-effektiv, lurer jeg litt på hva du skal gjøre i desember?:) Godt med alt som er gjort da, og veldig fint å slippe en sånn ekstra tur til tannlegen. Jeg har også avstått fra bedøvelse noen ganger, men det har vel ikke vært de aller største inngrepene da. Visste du forresten at vi tåler mer smerte om morgenen enn lenger ut på dagen? Når jeg går til tannlegen pleier jeg å være dagens aller første klient ;)
    God helg!

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for svar! Dagens første kunde, ja, hehe. I den settingen finner du ikke meg. Ikke i noen sammenhenger, tror jeg. Det med at vi tåler mer smerte om morgenen visste jeg ikke, men det kan kanskje stemme. Man er kanskje mer skjerpet da? Det fins sikkert mye å ta seg til i desember også hvis jeg husker riktig, ingen fare! Men fint å få unna litt, ja. Fortsatt fin fredag!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)