mandag 5. september 2016

Uforskammet medisinglass på ville veier.

Medisinglass på ville veier.
Medisinflasken
som trillet under sofaen...
Kjære leser!

Jeg var ganske tidlig oppe, det var tross alt mandag og tid for besøk av hjemmehjelpen. Jeg fikk spist frokost og til og med vasket en maskin med klær, før hun dukket opp. Greit å få ordnet opp litt. Men jeg merker det at jeg står opp en til to timer tidligere på slike dager, gjør at jeg blir litt fort sliten, og ettermiddagen kommer fort, gitt. Men veldig deilig å få det reint og fint, og hyggelig å skravle litt også!


Etterpå fikk jeg unnagjort dagens medisinering med blødermedisin. Rett etterpå mistet jeg et tomt medisinglass (og var glad det var tomt!) ned på gulvet. Det knuste ikke, men trillet for sikkerhets skyld helt under sofaen, for at jeg ikke skulle få tak i det. Og det var jo selvsagt etter at hjemmehjelpen hadde gått.



For å være helt ærlig lot jeg medisinglasset bli liggende til etter middag. Det ville kreve litt innsats å få tak i det, og jeg måtte samle litt mot til å sette meg ned på gulvet, da det gjør vondt i bena og er ubehagelig. Som tidligere fortalt har jeg to avstivede ankler og et kunstig hofteledd, men det er knærne jeg får mest vondt i.

Jeg ville ta frem langkosten igjen og lure medisinglasset frem så jeg fikk kastet det, men jeg måtte likevel ned på gulvet og titte under sofaen for å se hvor det lå...Temmelig uhøflig av et medisinglass å teste grensene mine på den måten! Jeg kunne vel flyttet ut sofaen helt, men det ville også bli litt tungvint og mye styr.

Men vent litt... Hvis jeg virkelig må krype under sofaen, så skal jeg jammen meg benytte anledningen til å ta et bilde av det j... medisinglasset og putte det på
bloggen! Men jeg har vært ute en høstdag før, og hadde derfor en pute med meg til å sitte på, men det hjalp ikke så mye for det. Å sette meg på gulvet er derfor noe jeg sjelden eller aldri gjør, det skal ganske gode grunner til det! Jeg hadde også krykker og mobilen innen rekkevidde.

Jeg kunne selvsagt bare latt medisinglasset bli liggende. Ingen ville visst om det, unntatt jeg selv. Men så utrolig irriterende da, jeg var jo på vei til å kaste det! Derfor tenkte jeg at dette kunne jo bli dagens blogghappening, om enn en ganske triviell en. Jeg må da virkelig kunne henge ut det medisinglasset på bloggen når det oppfører seg så uforskammet mot meg!

Dette er en slags hverdagshendelse som sier litt om helt dagligdagse hendelser som kanskje oppleves litt annerledes for en person som er dårlig til beins og sliter med helsa, enn hos en som er frisk og rask. Så ja, medisinglasset lå godt, det. Men man blir jo litt provosert og full av F og tenker at "Dette skal jeg greie"!

Det var temmelig mørkt under min svarte skinnsofa, jeg fikk nesten ikke øye på medisinglasset med en gang med mobilkameraet. Men så kom blitsen på og gjorde bildet helt klart, og mye skarpere enn det var i virkeligheten. Etter fotoseansen fikk jeg jagd det med langkosten, over gulvet og vekk fra sofaen. Så da var jo alt i orden, og det var bare å plukke medisinglasset opp fra gulvet. Nå hadde jeg fått det som jeg ville, og kom meg opp fra min ubehagelige sitte/liggestilling på gulvet, halvveis under sofaen. Plutselig så det jo slett ikke så mørkt ut lenger... Verken bokstavelig eller i overført betydning!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)