torsdag 15. september 2016

Kjører kranglete kompis.

Kjære leser!

Plutselig var det noen dager siden sist jeg oppdaterte bloggen. Jeg har stort sett ikke gjort noe som er så veldig spennende, og slett ikke relevant for bloggen min. Eller det vil si, litt oppdatert sladder kan du jo få.

Tirsdag skulle jeg ut og handlet på et kjøpesenter. Det skulle gå ganske fort, jeg skulle bare ha et par ting og så fort ut igjen. Null problem, tenkte jeg. Men da jeg startet hc-bilen min her utafor blokken, fikk jeg varsel om at det ene baklyset på bilen hadde gått. Dro derfor innom første bensinstasjon for å høre om de kunne fikse det der, men det kunne de ikke.

Imidlertid kunne de tipse meg om en annen bensinstasjon ikke så langt unna som utfører slike ting, sånn at jeg slapp å dra på verksted og kanskje måtte vente på verkstedtime. De forklarte meg veien, og det var ikke lange biten egentlig. Men jeg har som du kanskje vet litt dårlig stedsans, så jeg er ikke glad i sånne prosjekter. Men jeg kom frem og fikk i utgangspunktet gjort det jeg skulle, men for å få skiftet den lyspæren måtte han som utførte dette inn via bakdøren i bilen, og da måtte det jo bli bråk.


Bilen begynte å krangle med den elektriske bakdøra med en gang, og ville absolutt ikke la den lukke seg etter lyspærebyttet. Siden jeg allerede var på en bensinstasjon kjøpte jeg også nye batterier til fjernkontrollen til bakdøra, da jeg tenkte at kanskje det kunne hjelpe, men nei. Til slutt greide jeg å få lukket den på et vis, men det var ikke lett.

Da jeg endelig kom meg avgårde fra den bensinstasjonen hadde jeg jo enda ikke vært på det kjøpesenteret jeg skulle til. Da jeg endelig kom dit var jeg nok litt lei, ja, men samtidig glad for at jeg hadde fått bilen ut på veien igjen og kommet meg dit jeg skulle. Og så var jeg glad det var fint vær og ikke vinter, siden det ble en del utendørs prøving og feiling med den døra. Jaja. Til kjøpesenter kom jeg, og fikk gjort det jeg skulle der. At det stadig er noe med den bilen er jeg i grunnen blitt godt vant til, så det burde kanskje ikke komme som noen overraskelse. Egentlig gjør det ikke det heller, jeg blir mer overrasket de gangene den oppfører seg eksemplarisk!

Da jeg skulle starte opp igjen etter handleturen min, var det også litt knurring fra bakdøra. Men heldigvis ikke så ille som tidligere på dagen. Bilen min er i det hele tatt som et stort dyr, som man ikke alltid på forhånd vet om er fornøyd eller ikke, og som man må lære å bli venn med. Og da må jeg være ærlig og si at det har jeg ikke riktig greid, selv etter mange års bekjentskap.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)