tirsdag 6. september 2016

Jeg har fått elektronisk kjernejournal!

Kjære leser!

Mitt forrige blogginnlegg Uforskammet medisinglass på ville veier, var et eksempel på at jeg prøvde å få frem at alt kan blogges om, også så vanlige hendelser som akkurat det jeg beskrev. Så jeg kan vel fortsette litt innenfor temaet helse, når jeg er så godt i gang.

I kveld mottok jeg en interessant mail om at jeg hadde fått meg Kjernejournal! Jeg syntes det var superspennende, og forsøkte å logge meg inn med en gang. Greide det da, og fant fort ut at de hadde mine personopplysninger, og også informasjon om hvem som er fastlegen min, eventuelle resepter jeg måtte ha liggende inne til behandling, og faktisk også når jeg fikk influensavaksinen, for noen år siden. Wow! Supert så langt.

Imidlertid vet jo du som leser bloggen min at jeg har alvorlig blødersykdom, og den var ikke nevnt med et ord. Ikke hvem som er legen min i forbindelse med dette heller, Senter for sjeldne diagnoser eller Rikshospitalet. Ser altså det er en del som mangler av helt spesielle men viktige detaljer. Jeg skal visst kunne legge til noe selv, i følge mailen jeg fikk. Den har jeg nå printet ut og skal lese den litt mer grundig.

Imidlertid skjedde det en feil da jeg var innlogget på den nettsiden, plutselig var den ikke tilgjengelig mer. Forsøkte å logge inn om igjen, men nei. De drev kanskje på og rettet på noe. Dette er vel ganske ferskt, i alle fall den jeg fikk i dag. Så da prøver jeg igjen senere.

Jeg oppdaget også andre ting det hadde vært naturlig å kommentere her på bloggen, men skal ikke gjøre det, da jeg ble usikker på om dette er greit at jeg nevner.

Sånn som jeg forstår det, er det flere og flere som får kjernejournal nå. Har du fått kjernejournal ennå?



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?