mandag 19. september 2016

Hjemmehjelp-mandag med vikar.

Kjære leser!

Hjemmehjelp-mandag med vikar. Det gikk fint det altså, men som jeg har sagt før, min faste hjemmehjelp er jo aller best. Enklere å forholde seg til folk man kjenner, og som har vært her før.


Kjenner jeg blir litt sliten, blant annet av å stå opp så tidlig som mulig når jeg vet det kommer en vikar (hvis det kommer noen i det hele tatt), de kommer ofte tidligere enn min faste hjemmehjelp gjør. Men også det å være klar over at de kan ringe fra hjemmehjelpskontoret tidlig og melde avbud, hvis de ikke greier å finne en vikar. Det har gått veldig bra de siste gangene, men man vet jo aldri. Og som sagt det å forholde seg til nye og gjerne ferske hjemmehjelpere som må ha allting forklart fra bunnen av.

Jeg ser helt klart at de forskjellige hjemmehjelperne har sine måter å gjøre ting på, så det at det kommer andre innimellom er kanskje til og med sunt, da de kan se tingene på nye måter, fra andre vinkler. Hun som var her i dag flyttet på både sofa og lenestol, og det gjør ikke hun som er her til vanlig, i hvert fall ikke sofaen. Sånn sett kan det godt tenkes slikt er nyttig i blant. Hybelkaniner kan jo lett gjemme seg på steder man ikke kommer til uten å flytte på ting.

Likevel synes jeg nok det er best når min faste hjemmehjelp er her. Når andre kommer og omtrent ommøblerer føles det litt rart, ja... Jaja, jeg får vel forsøke å ta det med et smil, og det ble i alle fall rent! Og det er jo som regel hyggelige folk, og de har alt på stell når det gjelder legitimasjon og så videre.


Ellers så har vi fremdeles flott sommervær selv om vi er over midten av september, men det er jo kjempedeilig! Litt kjøligere i dag enn i går, men fint likevel, godt å være litt ute. Og apropos det må jeg legge til at årets tomater i den store blomsterkrukken min på verandaen trives tydeligvis fortsatt veldig godt der ute, i alle fall finner jeg nye røde tomater hver dag, og massevis av kart! Veldig artig at tomat-prosjektet mitt ble så vellykket, både fjorårets tomater og årets!



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?