mandag 11. juli 2016

I dag sto overraskelsene i kø.

Kjære leser!

Det at ferietid betyr at det ikke skjer noe som helst, stemmer ikke alltid.


I går satt jeg ganske lenge utover kvelden og så på en film jeg gjerne ville se, selv om jeg visste at hjemmehjelpen min skulle komme i dag. Men hun kommer alltid klokken ti, så jeg tenkte at det skulle gå greit. I dag bråvåknet jeg av at telefonen ringte  litt over klokken åtte. Jeg hadde satt klokken på ringing, og den skulle gi lyd fra seg om ikke så lenge, men likevel, telefonen kom den i forkjøpet. Det var hjemmehjelpen som hadde fått noe ledig tid og lurte på om hun kunne komme med en gang. Jo da, fint det, her var det bare å hoppe i klærne, og spise frokost gjorde jeg da hun var her.

Da hjemmehjelpen hadde gått, tenkte jeg å hive meg i dusjen, men før jeg kom så langt, ringte min tante og lurte på om jeg ville ha lunsjbesøk i dag? Jo takk, veldig gjerne! Før hun rakk å komme (hun skulle kjøpe med seg baghuetter først) tok jeg den dusjen jeg hadde planlagt, og rakk det akkurat før hun ringte på. Vi spiste baghuetter på verandaen med en kopp kaffe til. Litt overskyet i været, men det gikk fint an å sitte ute. Regnskuren kom ikke før etterpå.

Jeg er jo fremdeles litt usikker på helsen min som er litt frem og tilbake etter alle  ryggproblemene jeg har hatt, blir fort sliten i ryggen og er redd for å bli dårlig igjen, så etter lunsjen tok min tante en tur i butikken for meg. Veldig godt med litt hjelp når man ikke er helt i form. Tusen takk for hjelpen til yndlingstanten min!

Og enda var det flere nyheter (les utfordring) som jeg må få komme tilbake til litt senere. Det var ting som jeg ikke har klart å svare på enda på grunn av helsen min for tiden. Jeg kommer vel tilbake til det etter hvert, jeg sa jeg skulle svare om noen få dager.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hehe, ikke lett å planlegge en sånn dag, da! Kjekt når ting kan tas litt på sparket også, da kan det gjøres enkelt. Jeg begynner nok å bli godt voksen, for jeg foretrekker å ha godt styring på hvordan dagen blir, særlig når det gjelder besøk og sånn. Men når gjesten tar med mat og i tillegg tilbyr seg å handle, så ble det jo bare fint!
    Min eneste plan for dagen er å dra en tur til biblioteket for å hente den research boken som jeg har ventet på i 4 mndr. regner ikke med så mange overraskelser, men skal aldri si aldri...
    Fin dag!

    SvarSlett
  2. Hei! Takk for hyggelig kommentar! Jeg synes ikke alltid det er så lett å ta ting på sparket jeg heller, på ingen måte. Det kommer an på om man er i form til det der og da, eller om man kanskje sitter fordypet i skriving. Men det er ofte mer det å skulle dra ut på sparket som er vanskeligst, til det trenger jeg litt tid. Men av og til kan et plutselig besøk bli ekstra hyggelig og et artig minne:-) Men i dette tilfellet her ringte hun jo før hun kom, da.

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)