mandag 20. juni 2016

Noen ganger trengs dobbel medisindose.

Kjære leser!

I dag måtte jeg ta dobbel dose blødermedisin. Jeg kan det hvis smerter og blødninger er virkelig ille, men det er sjelden jeg bruker den muligheten, for vanligvis virker vanlig medisindose veldig bra! Dobbe dose er til krisetider, og kun det, når jeg ser gang på gang at enkel dose ikke tar blødningen slik den skal.


Det er problemene med ryggen som er tilbake igjen, det har jo vært av og på i to måneder nå, begynner å gå rimelig lei, ja! Når det er sånn at en ikke greier å snu seg i sengen, eller man våkner og husker realitetene og derfor helst vil unngå å røre på seg, er det ganske ille.

Ringte også sykehusapoteket og bestilte nytt medisinlager, jeg visste jeg holdt på å gå tom, og fant ut at jeg var nødt til å ringe dem før jeg avgjorde om jeg kunne bruke to pakker eller kun en. Det var sånn at jeg greide ikke å gå oppreist en gang, og det er jo ikke noe særlig. Jeg bruker ikke mye krykker innendørs, men en sjelden gang er det helt nødvendig.

Det hører med til historien at jeg ble mye bedre en stund etter at medisinen var tatt, og det er viktig å få frem, som tegn på at medisinen virker. Har fremdeles vondt, men det er ikke på langt nær så ille som det var! Det som også er viktig er at det går klart frem på innrapporteringen min at jeg har brukt to enheter, og hvorfor. Holder på med en innrapportering som skal sendes snart.

Slike store blødninger og smertetopper er ikke noe særlig, spesielt når de kommer tilbake og aldri gir seg. Når man føler seg for dårlig til å gå til postkassa eller ta en dusj, føles det ikke akkurat så veldig bra, altså. Men livet svinger jo, og det fins jo heldigvis positive ting også, innimellom. Jeg skal komme tilbake til det i neste innlegg på bloggen.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)