tirsdag 17. mai 2016

På hyggelig syttendemai-lunsj!

Kjære leser!

Håper at alle har hatt en flott 17. mai! 

Som jeg sa i forrige innlegg på bloggen, har det blitt mye selskapelighet disse siste dagene! I går kveld kom jeg jo hjem fra bursdagsfering i Vestby, og planene for grunnlovsdagen i dag, var syttendemai-lunsj hjemme hos yndlingstanten på Lilleaker i Oslo. Men før det igjen fikk jeg tilbud om å sitte på med familie tilbake til Vestby, denne gangen for å se på russetoget ettersom nevøen min er russ. Dette skulle de reise ut og se på før de dro til Lilleaker.


Jeg skulle gjerne blitt med, men her måtte jeg nesten melde pass. Jeg orker ikke så mye på en gang. Vi skulle jo ut til den syttendemai-lunsjen, og den hadde jeg takket ja til for lenge siden. Det ble derfor til at de på vei tilbake fra Vestby og utover til familielunsj dro innom meg, og plukket meg opp hjemme. Veldig hyggelig at de tenkte på meg!


Flott syttendemai-
bord 2016!
Da de hentet meg, fikk jeg høre at de hadde sett russebussen, men at det var så mye folk at det nesten ikke var mulig å komme frem, og at det kanskje var like greit at jeg ikke var med. Tror jeg valgte rett, det gjelder å kjenne seg selv og velge sine gleder :-)  Jeg har etter hvert lært meg at det er lurt å ikke planlegge for mange ting på en dag. Så lenge jeg følger det, går ting mye bedre. Og syttendemai-lunsjen er dessuten en tradisjon jeg ikke vil gå glipp av!


Meg på verandaen
i Mortensvingen
.



Hjemme hos yndlingstanten var det dekket flott syttendemai-bord, og vi var en del personer til sammen pluss min kusines hund. Veldig hyggelig å se alle igjen! Jeg hadde med meg hvitvin og moreller til vertinnen. Tenkte det var greit å finne på noe annet enn blomster, som jeg har hatt med ved tidligere anledninger. Og så fint vær vi var blitt tildelt! Det merkes ekstra godt på dager som denne, hvor mye av aktiviteten foregår utendørs. På verandaen til tante Rigmor var det veldig behagelig å sitte på en dag som denne, og varmt i solsteiken ble det også, gitt!

Jeg var hjemme i sekstiden om ettermiddagen. Da var jeg ganske sliten, ettersom jeg pleier å hvile litt tidligere på ettermiddagen, så jeg tok en liten hvil utpå kvelden må jeg innrømme, men ikke så veldig lenge. Litt måtte jeg jo få ut av kvelden etterpå, jeg også :-)


Det kommer et blogginnlegg til etter hvert, som har et tema som henviser tilbake til syttende mai 2016. Jeg syntes dette kunne blitt  et litt vel langt innlegg om jeg ikke delte det litt, og flyttet derfor det ene temaet over til et eget blogginnlegg. Følg med :-)

Takk for at du følger bloggen min!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)