fredag 11. mars 2016

Påsken kommer først.

Kjære leser!

Hemmeligheter har det vært nok av det siste året. For et par måneder siden spurte noen meg om hvordan det går med skrivingen. Jeg feiget veldig ut, for jeg våget ikke å kaste alle kortene der og da. Så jeg svarte bare at jeg skriver og skriver. Ja, for det gjør jeg jo. Men våget ikke å si noe mer konkret om bokprosjektet jeg er med i. Ikke da.

Og inntil for kort tid siden har jeg heller ikke svart så mye på nærmere spørsmål om dette fra folk som vet om prosjektet heller. Fikk jo høre fra forlaget i begynnelsen at det helst ikke skulle lekke ut. Men nå er det ikke så fryktelig lenge igjen, selv om det har tatt minst to evigheter! Jeg skal ikke røpe konkret prosjekt nå heller, men jeg kan si at teksten min er veldig personlig. Den har innslag av flere temaer, selv om det er et klart hovedtema (kanskje to).


Prosjektet i seg selv er nok enda større enn jeg har våget å ta innover meg. Når jeg tidligere har fått et eller flere av diktene mine utgitt i eksterne bøker, altså regnes jo ikke Desember-boken med her (den er jo ikke ekstern), så har jeg vært kjempeglad for det. Men denne gangen er det et helt kapittel som bare er mitt, og det i en bok på et stort forlag og der denne bokproduksjonen i seg selv er ganske stor. Hjelp. Neida. Joda.

Dette er som du skjønner en smule nervepirrende. Men nervepirrende på en god måte! Og boken har nok for lengst gått i trykken. Men fremdeles er det en liten stund til utgivelsen, det anbefales å konsentrere seg om å feire påske først! Og du behøver ikke spørre om jeg er spent på det endelige resultatet. Håper at det blir bra. Kryss fingrene for meg, da?

PS: Utgangspunktet for dette blogginnlegget ble skrevet for en god stund siden, men jeg valgte å ikke legge det ut den gangen. Dette fordi jeg syntes jeg hadde så mange andre innlegg som liknet. Når jeg ser gjennom diverse upubliserte innlegg, velger jeg å legge det ut likevel, men nå en smule oppdatert og med ny tittel.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

4 kommentarer:

  1. Hei! Ja, jeg krysser fingre og tær! og når det er store aktører blir det jo enda mer spennende å følge med! Ikke så lenge til påske, tipper at du gleder deg til å få dette overstått, det kribler nok rimelig bra nå som det nærmer seg. Superspennende å være med på en så stor utgivelse, dette blir mega!
    Kan det tenkes at det blir lettere å få utgitt oppvekstboken din etter dette? Håper det!

    SvarSlett
  2. Hei! Takk for det! Det er selvsagt moro og flott å være inne i prosessen også, men der har jeg jo vært så lenge nå. Blir fint når det begynner å skje litt, ja! Jeg har lyst til å legge ut all informasjonen, men av en eller annen grunn synes jeg det er litt småskummelt, redd for å tråkke over grenser jeg ikke skal. Det er nok mest fordi det er et stort prosjekt at jeg får litt ekstra respekt for det og er ekstra forsiktig, tror jeg.

    Jeg kan jo selvsagt håpe på at det kan bli enklere å få utgitt oppvekstboken etterpå, men jeg tør ikke å håpe på det. Det er noe jeg kan se på når denne utgivelsen jeg er med på nå er helt i mål...

    SvarSlett
  3. Det blir kjempespennende med oppdateringer når du kan dele. Heia, deg :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk, Fivrelden! Det kommer nok snart :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)