mandag 7. mars 2016

Litt mye styr å bytte dag.

Kjære leser!

Den siste uken har det vært kluss med de faste ukedagene for medisinering igjen. Dette skjer innimellom, og må man bytte ukedag på grunn av uforutsette eller kranglete helseutfordringer, så må man bytte ukedag, og sånn er det bare. Der og da ja, men etterpå tar det tid å ro seg tilbake til systemet med de faste ukedagene igjen. For det er jo ikke bare å bytte tilbake, ettersom det jo må være riktig mellomrom mellom transfusjonene.

Jeg skulle normalt hatt vanlig medisindag i dag, men siden det har vært omrokkeringer, tok jeg transfusjon i går, og da kunne jeg jo ikke ta i dag igjen. Og hva skjer da? Jo, egentlig skal jeg nå normalt ikke ha før onsdag, men vi får se om jeg greier det da, eller om jeg likevel må ha i morgen så systemet blir enda mer utsatt. Mye styr av en liten omrokkering av dager, fordi det akkurat den dagen det skjedde var helt nødvendig og en hastesak å fremskynde transfusjonsdagen.


Helt umulig å forstå for de som ikke er inni dette gamet, helt sikkert. Men sånn er det bare. Ikke hjelper det å planlegge heller, når det skjer forutsette ting. Ikke spør, det er bare sånn det er. Rot i systemet, på godt norsk. Jo, onsdag må jeg nok klare, for å komme i rute igjen.

Rent bortsett fra det har jeg hatt flere ting å ta stilling til, men jeg har vært litt sliten og enkelte ting har jeg bare måttet skyve litt unna. Jeg har fokusert på å gjøre ferdig ting jeg allerede har begynt på, og ikke ta inn nye prosjekter akkurat nå.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)