mandag 21. mars 2016

Elendig bil, en middagsgjest og nødvendig medisinering.

Kjære leser!

Jo da, min veldig hyggelige hjemmehjelp kom som hun skulle i morges hun, selv om det var starten av påskeferien. Det ble så fint og rent, så!

Om ettermiddagen hadde jeg bedt faren min på middag, etter som han hadde tilbudt seg å se litt på den hersens bilen min som ikke gidder å starte ( i dag heller). Faren min fikk ikke noe liv i den, han heller. Godt forsøk, men nei. Snakk om HC-bil, jeg vil vel heller si at den bilen skaper mer problemer enn hjelp. Men sånn er det med den saken. Men vi fikk i alle fall spist pasta og kjøttsaus til middag!


Imidlertid var det litt problemer forut for det også. Like før besøket mitt skulle komme begynte jeg å blø neseblod, og etter hvert spyttet jeg blod også. Ikke spesielt festlig. I og med at det ikke ga seg, måtte jeg skynde meg å sette en sprøyte med faktor 7-medisin før faren min kom på besøk. Jeg skulle jo ha medisin i dag uansett altså, men siden jeg hadde så mye på programmet, tenkte jeg at jeg kunne vente til i kveld, men tydeligvis ikke.

Jeg rakk å bli ferdig med transfusjon rett før pappa kom på besøk altså, og blødningene mine ga seg med en gang medisinen var i kroppen omtrent. Men siden det var faren min som skulle komme, hadde det jo ikke gjort noe om jeg ikke hadde rukket å bli ferdig med medisineringen, altså. Pappa er jo så vant med medisineringene mine fra oppveksten min, jeg har tross alt holdt på med dette hele livet, og det var jo veldig lenge han som stod for blødermedisineringen av meg i oppveksten, inntil jeg kunne greie det selv.

Konklusjonen min i dag.er at jeg ble helt fin igjen, det var verre med bilen min. Må se å få den på verksted etter hvert, men det spørs om jeg greier det nå som det er påske. Må si jeg innimellom savner den gamle bilen min, ja!

Så, påskeferie, ja. Jeg har i alle fall hatt nok å henge fingrene i denne mandagen :-) Påskeferie, det kan jeg ha i morgen!



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Heisann! Det høres så dramatisk ut, men jeg måtte flire litt da jeg tenkte tanken om at både du og bilen var litt "i ustand" i dag :) Tenk om det hadde vært like greit å medisinere en bil? Skjønner at det er frustrerende når den så ofte ikke kan startes. Har du kjøpt den eller leaser du den fra noen etat?
    Uansett, satser på at du får fibne påskedager selv om du ikke blir så mobil som du kunne vært! God påske!

    SvarSlett
  2. Hei! Beklager sent svar!
    Å ja da, bilen min og jeg har mye til felles vi, hehe. Men den trenger absolutt litt medisinering eller kanskje en operasjon, ja! Mulig den vet hvem den er i "familie" med :-)

    Bilen min er en HC-bil, og jeg har kjøpt den, men fått en del støtte til den fra trygdeetaten, det er noen år siden nå. Fortsatt god påske!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)