onsdag 20. mai 2015

Tomater, tomater!

Gro Jeanettes tomatplante.Jeg hadde ingen planer om å skrive så mye mer om tomater på bloggen, og jeg visste jo heller ikke om tomat-prosjektet mitt ville lykkes. Men jeg må si jeg ble inspirert til å legge ut noen flere bilder her også, etter at tomat-albumet jeg opprettet på den private Facebook-profilen min ble så populært! I tillegg til det første bildet av tomatene i potten de ble plantet i, har jeg også tatt noen nærbilder, etter at flere av tomatene ble mer modne. Jeg har ambisjoner om å greie å holde liv i tomatplanten, at Cherry-tomatene mine blir spiselige, og å bli flinkere til å spise tomater! 

Prosjektet er ganske artig. Jeg trodde ikke at jeg skulle like dette så godt som jeg faktisk gjør. Jeg får vel stelle pent med tomatene og snakke med dem, kanskje? Plutselig får utrykket "Glad i tomater" en ny betydning! Det ble jo i hvert fall ganske så dekorativt og fargerikt etter kort tid!



Gro Jeanettes tomatplante.Etter at disse bildene ble tatt har jeg også luket ut en del blader, etter at jeg fant mange gode tips hos en annen blogger, på bloggen Tomat-Prat. Blant annet informasjon om det å fjerne blader for å gi tomatene mer luft. Jeg ble veldig inspirert av den bloggeren, som faktisk har en hel tomatblogg! Og håper det er greit at jeg lenker til hennes blogg herfra.Mandag hadde jeg besøk av hjemmehjelpen min, som også fikk en smaksprøve. Før lunsj i dag fant jeg en moden tomat som var falt av planten, som jeg selvsagt måtte spise. Til middag hadde jeg fisk, og du kan vel tenke deg hva slags grønnsaker jeg hadde ved siden av. Joda, Cherry-tomater. Og sånn går tomatdagene.

Gro Jeanettes tomatplante.
Jeg ser det sånn at det er nyttig å ha et annet prosjekt også, ikke bare skriving. Skribenter trenger noe å skrive om også, nye erfaringer og opplevelser. Derfor var det morsomt å prøve seg på noe nytt.

Og ja, jeg har flere tomatbilder, men jeg har ikke plass til alle i denne bloggposten dessverre. Er du glad i tomater?



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


-------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)