torsdag 7. mai 2015

Feil tidspunkt men fine naboer!

Det var helt klart et flott foredrag i går, egentlig lever jeg på det enda! Jeg har imidlertid hatt litt mye å drive med, så jeg har liksom ikke helt fått satt meg ned og gått igjennom dette igjen enda. Bortsett fra å blogge om det, da, det er nyttig det også!

I ettermiddag var det generalforsamling i borettslaget. Det var både hyggelig og bra, og som tidligere fortalt på bloggen har jeg mange hyggelige naboer! Imidlertid er det sånn at jeg blir litt fort sliten, så jeg pleier å ta en liten hvil akkurat på det tidspunktet vi skulle møtes i dag. Å møtes klokken 16 blir liksom litt feil, jeg skulle nok ønske det var i hvertfall en time senere.


Ikke for å klage på noe, det er jo ikke de andres feil at jeg har de vanene og uvanene jeg har! Håper ikke at det tas ille opp at jeg skriver om det her, som blogger er det vel et poeng å skrive ærlig, innenfor rimelighetens grenser? Jeg sier jo ikke noe galt om privatpersoner eller noe her, bare litt generelt hva jeg personlig synes om konkrete ting.


Jeg kan jo ikke snakke for andre, men det å være kronisk syk og stadig måtte ta hensyn til smerter, medisinering og konsekvenser av sykdomsbilde kan slite en ut, sånn er det i alle fall med meg. Derfor er jeg veldig avhengig av den hvilen om ettermiddagen.


Det blir litt feil å hvile tidlig på formiddagen, det fungerer ikke særlig bra. Hyggelig med naboer, snitter og kaffe, men jeg var veldig sliten da jeg kom hjem, og trengte en hvil, men det hele blir litt ute av det vante mønsteret, så jeg blir liksom gående å hangle. Og i det jeg akkurat hadde lagt meg litt nedpå, kom kunstnernaboen og ville veldig gjerne fortsette praten, men det måtte jeg avslå. Hyggelig med sosiale naboer altså, men som sagt...


Jaja, det har vært litt å ta seg til de siste dagene, men i morgen kan jeg styre dagen min litt mer som jeg vil igjen :-)


Og du - jeg er ikke ute etter at folk skal forstå mine vaner og uvaner. De bare er sånn... Du har sikkert noen vaner og uvaner, du også?



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Selv om jeg ikke hviler midt på dagen, så høres det da litt tidlig ut med generalforsamling kl 16? De med lang vei fra jobb kan jo umulig rekke det? Jeg bor også i borettslag, og jeg tror det pleier å starte kl 18. Akkurat i år tok jeg feil av dagen, så selv om jeg til og med hadde sjekket med valgkomiteen om de trengte meg til styret (i år har jeg jo litt mer tid enn vanlig), så ble forsamlingen avholdt en dag tidligere enn jeg hadde notert - og dermed ble det uten meg...
    God helg!

    SvarSlett
  2. Hei, jo takk for støtten! Det er nok litt i tidligste laget ja. Men i utgangspunktet har det bodd mange eldre folk her, som nok har vært veldig klare på at de ville ha møtet tidligst mulig. Det siste året har det kommet flere yngre, så vi får se... :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)