fredag 18. april 2014

Medisinrapportering - en del av gamet.

I kveld synes jeg selv at jeg har vært litt flink. Jeg har sittet og ført rapportskjemaer over medisinbruket mitt de siste månedene. Det er alltid et tiltak det der, men desto viktigere! Føres det ikke opp medisinforbruk og rapporteres til Senter for sjeldne diagnoser, leveres det heller ikke ut livsviktig intravenøs blødermedisin, sånn er det bare. 

Det at jeg får være på hjemmetransfusjon, betyr at jeg har sagt ja til å rapportere medisinbruk. Men mest av alt betyr det at jeg har et helt annet liv enn om jeg måtte dratt på Rikshospitalet eller Senter for sjeldne diagnoser tre ganger i uken (les: ca. annenhver dag!) for å få medisin! Det er nok ikke mulig for andre å sette seg inn i hvilken frihet og forskjell det betyr! Jeg har visst fortalt om dette en gang tidligere i bloggposten Loggføring av hjemmebehandling også. 

Kan jo skryte litt av at jeg har sittet med denne loggføringen nå på skjærtorsdagskvelden, hehe. Hadde ikke noe spesielt fore i kveld likevel, så hvorfor ikke. Var som sagt på påskebesøk i går, og da var det greit å kunne gjøre unna kontorarbeidet i dag! 

Jeg kan likevel ikke skryte på meg at jeg er flink til å sende inn rapporter ofte, så det blir gjerne litt oppsamling, notater i almanakken og mer arbeid den dagen jeg skal levere... Har akkurat sendt det hele fra meg på e-post nå. Som du ser er det opptil flere vedlegg i e-posten;

Medisinrapportering.



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?