tirsdag 7. januar 2014

Aktivitetsleder for barn på bløderleir 1993.

Gro Jeanette Nilsen besøker Kardemommeby!
Jeg var med som aktivitetsleder på en bløderleir for barn på Åros Motell Camp i Søgne i 1993. Da hadde jeg gått to år på Barnevernsakademiet i Oslo, og var veldig motivert for denne sommerferiejobben jeg fikk gjennom Foreningen for blødere i Norge (FBIN), eller bløderforeningen om du vil, før jeg fortsatte min ferd mot å fullføre utdannelsen.

Det bør nevnes at jeg ikke skulle rett på det siste året etter ferien, men arbeide et år som assistent i
Åby barnehage i Asker først, hvor jeg akkurat hadde fått vite at jeg hadde fått jobb. Jeg skulle jobbe på en avdeling for barn med allergi og eksem, og syntes det var spennende å endelig få prøve seg litt ordentlig i jobbsammenheng. Planene var som du skjønner klare!

Dette var også like før jeg flyttet fra barndomshjemmet på
Bjerkås i Asker, og til mitt første egne hjem. Men først var det altså denne leiren. Jeg hadde gledet meg lenge til det, men var litt spent i og med at jeg skulle dele hytte med folk jeg ikke kjente. Men alt i alt synes jeg det gikk bra, forholdene tatt i betraktning. Bildet øverst til venstre er knipset da vi besøkte Thorbjørn Egners Kardemomme by i Kristiansand dyrepark.

Resultatopplesing etter natursti på bløderleir.Diplomutdeling til deltakerne! Bløderleir 1993.En av dagene arrangerte jeg natursti for barna. På bildene ser du meg i sving med å dele ut diplomer etter natursti-aktiviteten. Det var en både fin og utfordrende uke, utfordrende ved det å være aktivitetsleder når jeg verken kjente barna eller de voksne, og som sagt det å bo sammen med folk jeg ikke kjente fra før. Men det ble veldig hyggelige og lærerike dager!



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! Og følg meg gjerne!



-------------------------------------------------------------------------------------------- 

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)