tirsdag 10. desember 2013

Null hull - men forberedelser er viktig!

Innkalling til tannlegen.I dag har jeg vært hos tannlegen. Et halvt år siden sist, husker så godt da jeg var der i sommer rett før bryllupet til en god venninne. Husker at jeg ble ganske fortvilet da jeg  mistet deler av den ene tannen min, og måtte ringe og få en tidligere tannlegetime enn planlagt for å få sett hva dette var for noe og få reparert det.. Ikke spesielt moro.


I dag sto jeg tidlig opp, det er viktig å komme forberedt. Som jeg også fortalte i bloggposten om tannen, må jeg forberede tannlegebesøk med blødermedisin først, og den holder det ikke å ta det dagen før. Sprøyten må tas samme dag. Ettersom jeg tar transfusjoner tre dager i uken på faste dager, og at den dagen opprinnelig skulle vært i går, betydde tannlegeinnkalling på en tirsdag at gårsdagens transfusjon ble utsatt til i dag morges. Sånne detaljer er viktig. 

En gang jeg var hos tannlegen fikk jeg det veldig travelt om morgenen og rakk ikke å sette sprøyte. Prosedyren da er å gi tannlegen beskjed, og heller ta en sprøyte med en gang jeg kommer hjem igjen. Men det er litt "på kanten" og bare lov i virkelige krisetilfeller.

Men da jeg var der i dag, var det to gode nyheter; Tannen som ble reparert for et halvt år siden var helt fin. Det sto ellers bra til med tennene; ingen hull denne gangen. Det stemmer også overens med at jeg heller ikke har merket meg noen problemer. Men det er rart med det; det er godt å få gode nyheter bekreftet!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?