torsdag 17. mars 2016

Påskekyllinghistorie fra virkeligheten!

Som varslet i forrige blogginnlegg, tenkte jeg at jeg skulle fortelle deg en før-påskehistorie fra virkeligheten, i anledning påskehøytiden som ligger like foran oss.

For over tjue år siden, da jeg gikk på Barnevernsakademiet i Oslo som det het den gangen, var jeg blant annet i praksis et par måneder hos en barnehage. Der ble det  bestemt at vi skulle ha et prosjekt med utklekking av kyllinger før påske. Det var et veldig artig og koselig prosjekt, for både barn og voksne i barnehagen! Også barnas foreldre synte dette var spennende! Det ble leid en rugemaskin og kjøpt inn egg. Gjett om vi var spente.

For de av dere som kjenner meg, vil jeg presisere at dette var mange år før jeg ble så allergisk mot fjærkre, som jeg fortalte om i et tidligere blogginnlegg.

Historien om kyllingprosjektet ble skrevet ned den gangen for mange år siden, som en praksisrapport. En del år senere ble den omskrevet til den historien den er i dag, i forbindelse med at jeg brukte den til en skoleoppgave på en annen skole. Jeg ville nok valgt en mer original og passende tittel i dag, men det var denne tittelen vi fikk oppgitt fra skolen at vi skulle bruke, og skrive ut i fra. Men også dette begynner å bli en del år siden, så jeg har faktisk gått over historien enda en gang.


God påske!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Leste denne hyggelige fortellingen for et par dager siden, men glemte jo å legge igjen en kommentar. Kjekt å lese, og jeg er temmelig sikker på at dde fleste barna som var involvert ennå husker kyllingene som et godt minne! Takk for at du delte :)
    Hr. Kreatur

    SvarSlett
  2. Hei! Så hyggelig at du likte den! Det er jo en veldig gammel historie, men syntes den passet i påsken. Takk for kommentar :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)