onsdag 2. mars 2016

Et minne om min første bil .

Gro Jeanettes første bil!
Min gamle venn Corsa-en.
Her er den helt ny, året er 1994.
(Foto: Sarita S.)
Jeg registrerer at jeg ofte sammenlikner min nåværende bil, en stor HC bil av merket Mercedes Vito, med min gamle bil, en liten Opel Corsa fra 1994. Corsaen var min første bil, og selvsagt er det noe spesielt ved den aller første bilen, det er jo klart! Corsa-en min var en god følgesvenn i mange år. Jeg ser også at jeg innimellom henviser til den bilen, og sammenlikner de to bilene litt. Derfor gir jeg den et eget lite kapittel.
Min snille Opel Corsa var med meg flere ganger til Hemsedal Hestesenter for eksempel, i tillegg til mange andre steder. Jeg husker også at jeg var på ferie og hadde med meg katten min med det uoriginale navnet Pus i bilen, blant annet hos venner i Kongsvinger for å nevne noe, samt noen sommerferier rundt omkring. Spesielt godt husker jeg at jeg kjørte ganske langt for å hente den siste katten min, perseren Fiona, som jeg skulle overta etter noen som ikke kunne ha henne lenger. Da var også bilen med som støttespiller.

Den bilen hadde sjel - i den grad biler kan ha det - i alle fall mer enn den store Mercedes Vito'en jeg kjører nå. Corsaen var også liksom en HC-bil, men det var jo ingen rullestolbil, som den jeg kjører nå. Og skulle jeg ha med meg en sammenleggbar rullestol, ja så måtte jeg legge ned baksetet, for rullestolen var det egentlig ikke plass til. Men jeg hadde automatgir på den bilen også - noe som jeg syntes var veldig flott på den tiden :-)

Da Corsaen var helt ny, var et av mine aller første besøk, hjemme hos venninne Sarita, som den gangen bodde på Nesbru. Selv hadde jeg flyttet til Vestli i Oslo året i forveien. Bildet over er det aller første som ble tatt av den bilen, den var nok bare et par dager gammel, og jeg var hos Sarita for å vise den frem :-) Men som sagt, dette er veldig lenge siden! Men siden jeg har nevnt den bilen noen ganger på bloggen, passet det å ta det med her, som en liten mimresak.



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)