lørdag 16. januar 2016

Fikk god møbelmonteringshjelp i dag!

Nytt vitrineskap hos Gro Jeanette!
Nytt vitrineskap på
plass i stuen min!
Kjære leser!

Ja, det føles nesten som å ha fått ny stue! Eller skrivehule, kan jeg kanskje si? Jeg har lenge hatt planer om å bytte ut noen flere av reolene mine, enn det som ble gjort for et år siden. Det trehvite vitrineskapet og bokreolen fra år 2000, sto endelig for tur. Vitrineskapet var egentlig greit på mange måter, men jeg var kanskje litt lei selve stilen, ja... Som de andre møblene jeg byttet ut tidligere, hadde de vært med meg i over femten år, og på to flyttelass. Fordi familien min visste at jeg fremdeles hadde møbler jeg ville bytte ut, fikk jeg som tidligere fortalt et gavekort til jul, på møbelmonteringshjelp! Veldig smart og praktisk julegave!


Når det gjelder planlegging og handling ble det gjort litt annerledes nå, enn sist jeg handlet på Ikea. Først fant jeg ut hva jeg ville ha. Men i motsetning til forrige gang, ble det denne gangen gjort sånn at moren min tok turen til Ikea alene og plukket ut varene som på forhånd var avtalt. Hun bestilte dem, og når varene ble levert fra Ikea hjemme hos meg noen dager senere, var de gamle reolene og vitrineskapet i mellomtiden tømt, og bøkene lå i stabler under stuebordet, og oppå bordet var det fullt av service, glass og ja, du skulle sett... Kjøkkenbordet var også fylt med vinglass og annet service. Jeg la ut en annonse om de gamle møblene på Finn, og fikk raskt en henvendelse. De som ringte ville komme og hente møblene fredag, og ikke i dag, lørdag, som var min plan, men helt ok. Og jeg ventet, og jeg ventet. De kom flere timer senere enn planlagt den fredagskvelden. Men det viktigste for meg var tross alt at de dukket opp. De gamle møblene forsvant, og jeg var veldig glad for det!


I dag kom søsteren min og hennes mann på besøk for å montere møbler. De er jo så greie og flinke til å stille opp, og det var jo de som monterte møbler her i fjor også. Veldig glad for at jeg har dem! Selv sliter jeg med slike praktiske ting, ettersom jeg ikke greier for eksempel å sitte på kne eller stå for lenge. Dette på grunn av både generelle sykdomsproblemer tilknyttet blødersykdommen og leddsmerter, men også fordi jeg har flere ledd som er operert og byttet ut eller avstivet. Jeg vil veldig gjerne gjøre det alle andre kan gjøre, men hva hjelper det. Men selvsagt, det trengtes noen til å ta i mot og plassere bøkene i reolen også, og til å finne på noe å servere hjelperne når de fikk tid til å spise litt.


Bildene her på bloggen viser hvordan stuen ser ut med de nye møblene. Du ser ikke hele stuen på bildet under, altså. Det er kun de nyeste møblene som er i fokus her. Og på bildet er ikke bokreolen fullstendig innredet enda, ettersom det ble litt mer finsortering av bøker etter at bildet ble tatt. Det viktigste til å begynne med var jo å få plassert bøkene inn i reolene. Men uansett, jeg synes det ble veldig bra. Tusen takk for hjelpen!

Jeg vurderer også å bytte ut skrivebordet, jeg fortalte om skriveplassen min i et tidligere blogginnlegg. Men det har jeg ikke bestemt meg for enda. Tror ikke helt jeg vet hva jeg vil i akkurat den saken, for jeg har i grunnen vært veldig fornøyd med det skrivebordet jeg har. Så det får jeg tenke litt mer på, tror jeg.


Litt av stuen min, med de nyeste hvite møblene!

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Så kjekt å kunne reorganisere litt! Nå blir det jo lyst og fint, og så er det vel greit å gå gjennom det du har i hyllene også. Flott julegave forresten, sånne gaver ervel så kjekke som ting og tang. God søndag!

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for det! Ja, det kjennes fint med fornyet stue! Inspirerende også! Det er helt klart greit å få en god mulighet til å se gjennom hva man egentlig har, men jeg er ikke veldig flink til å kvitte meg med ting, så det blir nok heller litt reorganisering og rydding. Men det hjelper godt, det også! Litt sortering har nok ingen vondt av :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)