lørdag 12. desember 2015

Koselig førjulsbesøk i stallen :-)

Duke og en kompis :-)
Kjære leser!

I forrige bloggpost hintet jeg litt om at jeg gledet meg til noe jeg snart skulle være med på. Og den dagen var i dag.

For en liten stund siden spurte min tante om jeg ville være med og besøke min kusine som jobber i stall på Skotselv, og se på hestene? For et spørsmål! Selvsagt ville jeg det! Kunne tiden egentlig gå fort nok? Kusinen min har til og med sin egen hest som heter Duke, som jeg mer enn gjerne ville hilse på!

Jeg sto ganske tidlig opp fordi jeg trengte å ta meg litt god tid til medisinering, jeg vet jo aldri om jeg må plundre lenge med dette, eller om jeg treffer blodåren på første forsøk. Heldigvis gjorde jeg det i dag, pustet lettet ut og fikk dermed god tid til en kopp kaffe etterpå.

Som jeg har fortalt om flere ganger på bloggen, har jeg alltid vært glad i hester, og tilbrakte tidligere en uke hver sommer på rideferie i Hemsedal. Akkurat det har jeg ikke hatt mulighet til siden år 2000, siden helsen min ikke har tillatt det. Det gjelder jo å kjenne sin begrensing. Når kroppen sier stopp, er det dessverre stopp. Imidlertid var jeg på dagstur med hest og kjerre i forbindelse med et opphold på Cato-senteret i 2009, noe som selvsagt var en liten opptur. Men i dag var det på tide å hilse på min kusine i Stall Næss, hvor hun jobber.

Koselig førjulsbesøk i stallen.
Hyggelig å hilse på hesten Duke :-)

Vi hilste på hestene, og da spesielt Duke. Som du sikkert skjønner greide jeg ikke å la mobilkameraet mitt være i fred :-) Altså, hvis jeg først er så heldig å møte en hest på min vei, og som til og med en som er som et familiemedlem å regne, er det klart at kameraet går varmt! Veldig gøy med alle hestebildene, og kusinens hund var også tilstede. Tanten min dekket opp med medbrakt lunsj på pauserommet i stallen, og jeg benyttet også anledningen til å få avlevert noen julegaver, nå når jeg først traff dem.

Litt gåing blir det jo på en sånn tur, så jeg var glad jeg hadde tatt med meg begge krykkene i dag. Og tusen takk for at jeg fikk muligheten til å være med på førjulsbesøk til stallen i dag!






Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

4 kommentarer:

  1. Så koselig. Hest er virkelig noe jeg savner i livet mitt også. Den roen man får og har i omgang med hestene og den tilliten de viser deg er unik.

    Ønsker deg en superflott førjulstid.

    SvarSlett
  2. Tusen hjertelig takk :-) Ja, det å omgås hester er veldig flott. Som sagt gjorde jeg det mer før i tiden, men når jeg innimellom får en mulighet, synes jeg fremdeles at det gir meg veldig mye :-)

    Jeg ønsker deg også en superfin førjulstid!

    SvarSlett
  3. Hei! Trivelig førjulsbesøk! Skjønner at du gledet deg til dette, du er vel rimelig begeistret fo de fleste dyr, eller? Ser jo ut til at du og Duke hadde et hyggelig møte :)

    SvarSlett
  4. Takk for det! Ja, jeg liker de fleste dyr, med noen få unntak. Hyggelig å møte Duke, ja :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)