fredag 27. november 2015

Tannlegetimen var ikke så ille som fryktet.

Kjære leser!

Jeg er hjemme igjen fra tannlegetimen min, ja. Som jeg fortalte i forrige innlegg, så grudde jeg meg litt til dette, i og med at jeg visste jeg skulle gjøre mer enn bare å pirke i tennene.


Det gikk greit med medisinering før tannlegetimen. Det er jo også noe som må settes av tid til og ta med i beregningen og slett ingen selvfølge å få til, men heldigvis gikk medisineringen raskt og greit denne gangen.

Ok, så er det ikke gøy å gå til tannlegen. Det blir til at man stålsetter seg litt, forbereder seg på det verste, gruer seg. Jeg skulle bytte ut en fylling i en tann, og tenkte at jeg gledet meg til å bli ferdig. Du vet  hvordan det er å grue seg til noe konkret. Man venter bare på å bli ferdig, og greier ikke å tenke lenger enn akkurat til det konkrete man skal der og da. Sånn er jeg ofte i alle fall.


Imidlertid ble denne tannlegetimen ikke like smertefull som fryktet. Det var selvsagt en stor lettelse. Jeg er jo vant til smerter da, det kan kanskje ha noe med det å gjøre, for litt vondt var det jo. Men ikke mer enn overkommelig. Etterpå ble jeg ønsket god jul, noe som tydet på at nå var jeg ferdig for denne gangen! Og jeg synes det er veldig fint å se at  enkelte ting til en forandring kan få et bedre utfall enn forventet, at man har gruet seg litt unødig denne gangen. Selv om man ikke kan vite det på forhånd, så er det greit å bli positivt overrasket!

Etter tannlegetimen gikk jeg på cafe og drakk kaffelatte. Litt interessant opplevelse, for jeg hadde fremdeles bedøvelse. Men i følge tannlegen kunne jeg spise og drikke, ikke noe problem. På cafeen på Bøler var det det små juletrær på alle cafebordene. Og siden det var Black Friday, var det ganske mye liv der! Selv var jeg innom Boklageret, og fikk gjort unna noen juleinnkjøp. Mer kan jeg ikke si om det, jeg har nok sagt mer enn nok allerede:-)

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)