søndag 15. november 2015

Lunsjbesøk og tvilsom helse.

Kjære leser!

Som jeg fortalte skulle jeg på lunsjbesøk til søsteren min på lørdagen. Og jo da, jeg kom meg av gårde, og blomsten jeg hadde kjøpt på Plantasjen avdeling Koteng dagen i forveien var med meg. Det irriterte meg at jeg fremdeles hadde vondt i ankelen, men sånn er det bare noen ganger. Innimellom er det veldig greit å ha håndstyrt betjening av gass og brems på bilen, det vil si jeg har muligheten til å velge, men det har blitt til at jeg stort sett bare bruker den håndstyrte. Synes ellers at det er deilig at det ikke har vært snø og is enda, det gjør alt så mye enklere i forhold til bilen.


Jeg må jo få skryte litt av den nydelige hjemmelagde paien som søsteren min hadde laget til lunsj, da hun hadde familiebesøk av mamma og meg. Og hun hadde ikke laget bare en. Nei da, hun dekket opp med to stk., med to forskjellige slags innhold. Nydelig mat, helt klart!




At jeg var både sliten og preget av smerter da jeg kom hjem til meg selv igjen om kvelden er ikke å overdrive. Jeg hadde fryktelig vondt i ankelen, kunne ikke belaste den i det hele tatt, og måtte ty til begge krykkene. Smertene i leggen var heldigvis borte, men hva hjalp vel det.

I tillegg var jeg sliten fordi jeg ikke hadde fått tatt ettermiddagshvilen min så bra som jeg pleier, noe jeg er veldig avhengig av. Jo da, jeg fikk lagt meg nedpå litt hjemme hos søster'n, men det blir liksom ikke helt det samme, greide ikke å sovne der, selv om jeg har greid det før, altså.

Men veldig fint å få muligheten til å legge seg nedpå... Det er ikke så enkelt når man er så avhengig av sånne ting. Og det er jo mer enn en vane, føler meg helt avhengig av den ettermiddagshvilen, og enda mer når jeg ikke er helt i form. Det sies at kroppen restituerer seg når man sover og den får hvile, og det tror jeg på, absolutt! Føler meg ofte så god som ny etterpå, altså det hjelper selvsagt ikke mot indre blødninger, men en kommer langt med å føle seg mer uthvilt. Men som sagt er det ikke alltid det fungerer helt. Da jeg kom hjem gikk jeg nesten rett og la meg, sto opp litt senere og så litt på TV og begynte å blogge litt, før jeg tok kvelden. Fremdeles med verkende og sprengende ankel.



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


Les gjerne mer om Gro Jeanette



-------------------------------------------------------------------------------------------- 

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg, se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)