lørdag 14. november 2015

Dårlig spøk, handlerunde og smerter.

Uff da. Grøss...

På fredag, tidlig på dagen vel og merke, fleipet jeg litt med fredag den trettende her på bloggen min, i forbindelse med overtro, ulykkesdag og så videre. Men det var selvsagt kun humoristisk ment fra min side i forhold til min egen frisørtime og det med overtro. Lite visste vel jeg da om at dagen skulle få et så alvorlig utfall, ikke for meg og frisørtimen, men for fryktelige ting ute i den store verden...


Jeg skal ikke si mer om dette, det overlater jeg til de som har greie på det. Beklager at det ble et dårlig sammentreff, men som sagt, jeg kunne jo ikke vite det da jeg skrev det, flere timer tidligere.

For meg selv ble den dagen litt smertefull på grunn av mye gåing på formiddagen, det var så mange ting jeg gjerne skulle gjort. Lysstoffrøret mitt på badet hadde tatt kvelden, så jeg startet min sightseeing i lampebutikken ikke så langt unna, og fikk det jeg skulle ha der. Så dro jeg videre til Plantasjen, ettersom jeg straks skulle på familielunsj til søsteren min og gjerne ville ha med meg en blomst. Fant en fin en, men det blir alltid litt gåing for å titte og sammenlikne, dessuten er Plantasjen her borte bebodd av flotte, fargesprakende fugler som jeg bare MÅ bortom og hilse på. Ikke helt bra selvsagt, i og med at jeg er allergisk, men jeg føler meg altså så hjemme når jeg besøker disse fjærkledte vesenene. Jeg har visst nevnt Plantasjen i tidligere innlegg på bloggen også. Uansett, det ble for mye gåing, det var nok min egen skyld, ja.



Jeg hadde opprinnelig tenkt meg innom matbutikken der borte også, men fant ut at jeg fikk dra hjem, sette fra meg blomst og det andre jeg hadde kjøpt, sette meg ned litt og hvile, før jeg stikker ned i den nærmeste matbutikken. Liten hvil tilbakelagt, gikk jeg ned i matbutikken. Gjorde det veldig kort og hastig, på grunn av smerter i bena. Det tok ikke så lang tid før jeg var hjemme igjen.

Det jeg vil frem til er egentlig det at selv om butikkene ikke nødvendigvis ligger så langt unna, er det ikke alltid så lett. Man vil så gjerne, men kan man ikke gå noe særlig, så kan man faktisk ikke det. Selv om man har med seg bil også, blir det gjerne litt gåing inne i butikken. Smertene kommer og går, og har jeg først gått litt, bør jeg kjenne min begrensning, men så vil jeg så gjerne få gjort det jeg skal også, da.

Det jeg hadde igjen for handleturen når det gjelder smerter, var vondt i en ankel og en indre blødning i den ene leggen. Men fordi jeg vet at moro koster, ikke nødvendigvis i penger men i smerter, og fordi jeg forsto at det ene problemet i leggen måtte være en blødning, fremskyndte jeg lørdagens medisinering til fredag. På den måten knakk jeg kanskje en litt langvarig blødning også, kan jo håpe i alle fall. I tillegg skulle jeg jo på lunsjbesøk på lørdagen, og visste det ville blitt travelt med transfusjon lørdag morgen. Jeg tror jeg vurderte det hele helt riktig.

Og lysstoffrøret jeg hadde kjøpt? Selv om jeg var ganske dårlig, klatret jeg opp og fikk skiftet det ut. Og det ble lys!

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)