tirsdag 9. juni 2015

Eksempel på informativ artikkel om blødersykdom.

Jeg fant et blogginnlegg på Forskning.no, som jeg tenkte ville passe godt å lenke til fra bloggen min. Innlegget heter Hvorfor er noen blødere?, skrevet av Elisabeth Dørum.


Hvorfor er noen blødere, ja. Hm ja, godt spørsmål. Og jeg må si artikkelen traff meg, ja. Blant annet på den måten at jeg tenkte at den var informativ og fin på helsenivå og sykdomsmessig, men i tillegg var forklaringene og sammenlikningene som ble brukt her gode, synes jeg! Jeg har ofte slitt med å forklare sykdommen min på en grei måte for de som ikke skjønner noe av hva sykdommen innebærer.


Det var interessant at det er tatt med en del både når det gjelder, historie, forklaring, generell blødersykdom og faktisk også Faktor 7-mangel, som er den blodfaktoren jeg mangler selv. Alvorlig blødersykdom som jeg har ble også forklart. Her er det en del enkle forklaringer på hva og hvorfor, for eventuelle bloggfølgere og lesere som sitter med ubesvarte spørsmål!


I tillegg til å være en informativ artikkel i seg selv, vil den jo i neste omgang være med på å belyse blødertemaet på min blogg også, når jeg lenker til den som eksempel. Det er innimellom fint å ha noe å lenke til, noe konkret. Det belyser temaene fra andre vinkler også, enn bare å se ting fra min egen synsvinkel hele tiden. Artikkelen er skrevet 10. april i år, derfor er den jo ganske ny også, selv om bakgrunnshistorien som blir brukt jo er gammel nok!

Nå anses jo mitt bokmanus om å leve med blødersykdom i utgangspunktet som ferdig, ellers så hadde det helt klart vært interessant å oppgi denne artikkelen blant kildene. Men på bloggen lenker jeg gjerne!



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Les gjerne mer om Gro Jeanette


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?