onsdag 20. mai 2015

Manuslevering med hinderløype!

For noen uker siden leverte jeg det selvbiografiske manuskriptet mitt til et forlag. Jeg har ikke sagt noe om dette på bloggen hittil, tenkte jeg skulle la det ligge, og heller ta det opp senere. Det var litt styr rundt den leveringsprosessen. Jeg skulle reise bort noen dager, og ville så gjerne få levert manuskriptet fra meg før jeg dro. Jeg hadde egentlig satset på å levere tirsdagen, men fant ut at jeg ble ikke helt ferdig i tide, så da ble det onsdag i stedet.

Selvsagt var jeg veldig dårlig til beins akkurat den dagen, sånt er jo typisk. Det var tydeligvis en blødning nede i foten. Men etter intravenøs medisin og etter å ha gitt medisinen litt tid til å virke, dro jeg da omsider av gårde. Tok med meg begge krykkene i stedet for bare den ene, jeg ble nesten nødt til det. Men jeg skulle jo ta TT-taxi fra dør til dør, så det skulle gå bra.


Da jeg ankom adressen jeg skulle til, viste det seg at forlaget hadde flyttet for en måned siden! Dette fikk jeg høre da jeg ringte dem fra mobilen min da jeg skjønte at noe var galt. Ja vel, så skulle jeg ringt før jeg dro, det er lett å være etterpåklok. Men jeg sjekket jo besøksadressen på internett, og regnet selvsagt med at den stemte!


Jaja, så sto jeg der da med riktig adresse nedskrevet, men ingen taxi, så det var bare å ringe etter en ny! Godt jeg har TT-taxi da, men likevel. Noen innbiller seg etter hva jeg hører at TT-taxi er enten gratis eller koster noen få kroner, men det koster femtilappen per tur altså, så vet du det. Det er jo ikke dyrt til taxi å være, absolutt ikke! Men det er jo ikke gratis heller. Poenget er å holde følge med kollektivtrafikken prismessig, tror jeg. I tillegg er det sånn at ordningen er tidsbegrenset, den må fornyes og behovet vurderes i hvert enkelt tilfelle etter en stund.


Men tilbake til manusleveringen min. Den nye taxien kunne i alle fall kjøre meg dit jeg skulle! Vi lette litt etter den riktige adressen da, for siden forlaget hadde flyttet var det dårlig skiltet, og vi fant alle oppgangene unntatt akkurat den ene. Jaja, men jeg kom da frem til slutt og fikk levert fra meg manus. Jeg fortalte dem samtidig at de hadde feil adresse på nettsiden sin. Da jeg kom hjem og tittet innom nettsiden igjen, så jeg at de hadde vært raske med å oppdatere akkurat det etter at jeg hadde vært på besøk!


Alt jeg kan gjøre nå er å krysse fingre og tær for at manuset mitt blir lest, likt og antatt! (Dream on...) Som sagt er det noen uker siden jeg leverte, så jeg lever ennå i håpet... Skulle så inderlig ønske at ting går min vei denne gangen...


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen




--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. så spennende! Litt dramatikk taklet du fint, synes jeg :) Jeg må bare spørre, er det et nytt manus, eller er det manuset som du blogger om? Har glemt om du har brukt noen arbeidstittel på det, det kunne du kanskje ha så blir det lettere å omtale det. Du trenger ikke å legge ut den egentlige tittelen, da.
    Krysser fingre og tær, og håper du får tilbakemelding snart!

    SvarSlett
  2. Hei! Jeg har jo lenket til informasjonen om manuset inne i teksten på blogginnlegget da, tenkte egentlig at det holdt Men jo, det er det samme bokmanuset som jeg har fortalt om lenge. Jeg legger sjelden eller aldri ut ferdige titler til manus som ikke er utgitt eller antatt, rett og slett for sikkerhets skyld. Men jeg er helt enig i at jeg kunne hatt en arbeidstittel, tusen takk for tipset! Dette skal jeg virkelig se om jeg kan rette litt på her inne på bloggen, sånn at ting blir litt klarere. Det er lett å se seg blind på eget arbeid :-) Bare fint med gode tips!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)