tirsdag 20. januar 2015

Storhandel er litt slitsomt, men gir også mye tilbake.


Rullestol og krykker.
I dag har jeg endelig vært på Ikea med familien, som opprinnelig var planen i forrige uke som jeg nevnte i bloggposten Snøvær og innedag. Den gangen var det spådd et utrolig dårlig vær og det slo til også, så det var ganske greit at vi ikke reiste. Så ble det bedre noen dager, men i dag var det stort snøvær igjen, men ikke riktig like ille som sist. Men det var nok til at det ble forsinkelser med kollektivtrafikken som en av oss skulle reise med, samt at søsteren min som skulle kjøre fra Vestby ventet litt og så an været før hun reiste.

På forhånd hadde vi tenkt ut hvilke møbler vi var på jakt etter. For å være helt ærlig gleder jeg meg vilt til å få dem i hus. Jeg har hatt mine trehvite reoler siden år 2000, det er snart femten år siden! Den gangen jeg kjøpte møbler hadde jeg for det første en større stue enn det jeg har nå, og det var den jeg hadde i tankene da jeg handlet. Nå er jeg lei de trehvite møblene, som har oppbevart ørten bøker og andre ting, samt vært med meg på to flyttelass. Veldig klar for noe nytt, ja!
Har jo byttet ut andre møbler i mellomtiden altså, som nevnt i blogginnlegget Innholdsrik mandag morgen - igjen. Det gjelder for eksempel sofa, lenestol, kontorstol og kjøkkenstoler. Men nå er det de trehvite stuemøblene som står for tur, og det er ikke et sekund for tidlig!

Men så er det jo sånn da, at å vandre rundt i timevis på Ikea er ikke akkurat det jeg er flinkest til. Derfor hadde jeg med meg rullestolen, og det var et riktig valg. Det gjelder å ta sine forhåndsregler, og rullestol og HC-parkering er uvurderlige hjelpemidler, i tillegg til litt hjelp og gode møbelråd fra familien.

Det handler vel om å gjøre det beste ut av det man kan få til i den enkelte situasjon, tenker jeg. Det var en veldig hyggelig handletur, og jeg synes vi fikk gjort mye. 
Jeg spanderte også lunsj på familiemedlemmene mine på Ikea. Og så fikk jeg forresten noen flotte rosa/lilla Tulipaner av min søster, som ble kjøpt på samme sted.

Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre med de gamle trehvite reolene, kommoden og CD-reolene når de nye møblene ankommer. Regner ikke med at noen vil ha sånt, så jeg får se hva jeg finner på.


Synes du det er litt slitsomt å traske rundt på kjøpesentre?


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)