lørdag 17. januar 2015

Noen drømmer er nesten virkeligere enn virkeligheten.

Jeg tror fremdeles det var veldig greit at jeg og noen familiemedlemmer droppet den planlagte møbelhandlingen i går. Hørte om masse kaos på veiene i forbindelse med det utrolig dårlige føret. Selv utenfor blokken jeg bor i så jeg at trafikken sto stille, og hørte senere at det var fordi et større kjøretøy hadde kjørt ut av veien.

Men jeg fikk faktisk gjort utrolig mye i går jeg, selv om mye av det var sent på kvelden. Og siden jeg satt med nettoppdateringer til langt på natt, sto jeg også opp desto senere i dag. Ikke noe problem, ettersom jeg ikke hadde noen konkrete avtaler.


Når jeg først er inne på temaet å sove. I natt hadde jeg en rar drøm igjen, sånn som jeg har hatt før. Eller, rar og rar, den var egentlig ganske hyggelig. Jeg har det med å ha veldig levende drømmer, som handler om virkelige ting som jeg enten har opplevd, eller som jeg går og tenker på. Ser alt sammen for meg som jeg er inne i handlingen, og personene som er tilstede i drømmen er ofte helt konkrete mennesker som jeg enten kjenner, har kjent eller vet godt hvem er.  Merkelige greier. Noen ganger handler det faktisk om temaer som gir mening og ettertanke. Og veldig ofte husker jeg drømmen som en helt krystallklar film i farger. Mens andre ganger forsvinner den med det samme jeg våkner.


Det verste var nesten at da jeg våknet i dag, skjønte jeg ikke med en gang at det bare var en drøm. Jeg har av og til følelsen av at underbevisstheten og tankene jobber med reelle temaer og liksom snakker til meg når jeg sover. Er det det som skjer? Hvorfor er da enkelte drømmer helt meningsløse og bare tilsynelatende fri fantasi og eventuelt kun inspirasjon til skriving?

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)