torsdag 15. januar 2015

Har endelig våget å ta i bruk min elektriske tannbørste!

Jeg nevnte i blogginnlegget Alt fra kulepenn til elektrisk tannbørste for en stund siden, at jeg var spent på å prøve meg på elektrisk tannbørste som jeg fikk til jul fra nær familie. Det tok sin tid ja, men nå har jeg endelig tatt den i bruk! Det var flere familiesammenkomster i romjulen, og jeg følte vel at jeg trengte litt tid og ro til å sette meg inn i hva elektrisk tannbørste egentlig var for noe.


Og så hadde det jo skjedd ting som gjorde at jeg ble litt usikker og fortsatte å utsatte saken litt. Jeg fortalte i et tidligere blogginnlegg at jeg hadde en blødning i en tann, og dette var ganske ubehagelig, med munnen full av blod når jeg ikke var hjemme. Jeg begynte derfor å tenke igjennom om jeg kanskje skulle sjekke saken litt nærmere. Så var det sånn at jeg hadde fått innkalling til min årlige helsekontroll hos Senter for sjeldne diagnoser i Oslo, som jo er spesialistsenteret for min blødersykdom.

Det jeg tenkte var at kanskje de har noen råd til meg om jeg skulle ta den elektriske tannbørsten min i bruk eller om ideen likevel ikke var så god som jeg først trodde? Det som skremte meg litt var at bruksanvisningen også informerte om blødninger ved bruk, og slikt er litt skummelt i forbindelse med min sykdom. Håper ikke jeg skremmer noen altså, det er slett ikke meningen. Jeg er vant til å måtte ta forhåndsregler i forbindelse med sykdommen min i mange sammenhenger, sånn er det bare. Og jeg skjønner jo at de må informere heller litt for mye enn litt for lite i bruksanvisningen, ja.



Hele saken er sjekket nå, og jeg fikk klarsignal. Så ja, da var det bare å lese bruksanvisningen enda en gang, og lade opp tannbørsten. Som du ser står den og lader litt provisorisk her oppå vaskemaskinen, og det ser nok litt rotete ut. Den skal selvsagt ikke stå der i fremtiden! Det var kun et sted å ha den til å begynne med, ettersom jeg må lage litt plass til den og muligens flytte litt på noen hyller for at den skal få en fin plass :-)

Og jeg må si nå etter å ha prøvd meg med denne tannbørsten, at det jo er en ganske annerledes måte å pusse tenner på enn det jeg var vant med. Og nei, jeg er ingen ekspert enda, men det kommer seg! Anbefale? Ja det vil jeg gjerne, men som sagt er jeg ganske fersk i gamet, så gi meg litt mer fartstid først :-)


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)