onsdag 31. desember 2014

Tjuvstartet på det nye året!

Nyttårsfestbord - selv om vi  tok
feiringen en dag tidligere!
Lyst til å høre en hemmelighet? Jeg tjuvstartet på det nye året, ja faktisk jukset med nyttårsaften! Tror du meg ikke?


Vel, saken var at jeg ble invitert til nyttårsaftenfeiring hjemme hos min fantastiske tante. Men poenget var, at en av de som skulle komme, skulle jobbe på nyttårsaften (altså den virkelige nyttårsaften), derfor hadde de tatt tak i kalenderen og rykket festlighetene en dag frem! Hvilket betyr at det som var 30. desember, var nyttårsaften for oss i år! Og det var ordentlig nyttår altså, med kalkun og flott festbord. Ok, så hadde vi ikke raketter, men det er det ikke alltid vi har ellers heller.
Underveis i festlighetene den kvelden ble de to diktene mine som nylig ble utgitt i bok, lest opp som kulturelle innslag ved nyttårsbordet. Vi hadde andre innslag også, ved fremvisning av bilder som en av de andre hadde tatt.Og julen byr på mange festligheter, så dagen før det igjen, var jeg i bursdagsselskap. Som du skjønner ble det mye på en gang. Vurderte å finne på noe i dag altså, men fant ut at egentlig kunne det være greit å ta det helt med ro. Kose meg i mitt eget selskap, blogge litt, se litt på TV og se og høre på raketter ute.

Helt ærlig tenkte jeg lenge at jeg skulle la være å si noe om det på bloggen og sosiale medier, og late som det var i dag jeg hadde vært på nyttårsfest og ikke i går, bare for syns skyld. Men hva er poenget med det da, dette skulle jo være en ærlig blogg! He he.


Menyen for den virkelige nyttårskvelden i dag kun for meg selv? Jo, det ble laks og eggerøre. Og selvsagt vin og det som hører med til en slik kveld. Håper at du også har hatt en fin kveld?! Vi høres i det nye året!



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

2 kommentarer:

  1. Godt nyttår! Høres jo helt utmerket ut å feire nytt åt en dag for tidlig. Som du sier er jo rakettene det eneste som mangler. Kjekt å markere overgang til nytt år uansett hvor og når og alt det der :)

    SvarSlett
  2. Ja, helt klart! Nyttårsfeiring er nyttårsfeiring, uansett på hvilken måte den feires :-) Synes det var en ganske artig seanse, og en god løsning for alle. Slapp i alle fall alt trøbbelet med å få taxi hjem på den egentlige nyttårsnatta, for det kan jeg skrive under på at ofte er et stort problem. Jeg synes dette ble originalt og fint, og originalitet og oppfinnsomhet er noe jeg liker godt! Og så ble det artig å skrive om det etterpå også!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)