lørdag 6. september 2014

Skriver dikt til konfirmasjon.

Ja, nå har jeg brukt noen dager på å mimre, bla i album og tenke over livet. Og skrive mitt eget lille minneord til en gammel kamerat på bloggen, som du kanskje så. Du tror kanskje jeg fremdeles er så satt ut at jeg ikke har orket å gjøre noe som helst fornuftig de siste dagene? Joda, jeg har heldigvis det. Før jeg fikk høre om dødsfallet i den gamle vennegjengen, hadde jeg begynt å skrive et konfirmasjonsdikt til den yngste nevøen min (Hysj, ikke si det bort, det skal være en overraskelse!) Ingen stor skade skjedd om han tilfeldigvis leser altså. Broren hans fikk et liknende dikt da han sto konfirmasjon, så jeg tror faktisk de regner med at det kommer noe fra denne kanten denne gangen også.


Jeg var imidlertid ikke helt ferdig med å sette sammen dikt og bilder da den der triste nyheten traff meg, så jeg fortsatte å gruble på hvordan diktet skulle settes opp, parallelt med det å gå litt tilbake i tid tankemessig. Nå tror jeg imidlertid at jeg er fornøyd med diktet. Og tankesorteringen. Jeg har nå rettet litt på noen detaljer, (på diktet, altså!) Sånn at det som skal rime rimer, hvis du skjønner. Og at det fins mening, sammenheng og en noenlunde struktur i det hele. Det er mye som skal klaffe. Passende bilder har jeg som sagt også funnet. Noe fra nåtid, og noe fra noen år tilbake. Tror det er en brukbar sammensetning.Og så har jeg avlagt frisøren et besøk. Fremdeles litt forvirret, litt mye krasj mellom nåtid og fortid her for tiden, men jeg tror det fungerer. Både i diktet og i hverdagen. Hvordan er det med deg, skriver du dikt?

Lese noen av Gro Jeanette Nilsens dikt?

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)