tirsdag 16. september 2014

Mye spennende på litteraturfronten om dagen!

Jeg er fremdeles veldig inspirert etter helgens flotte foredrag på Oslo bokfestival! Foredragene Å skrive livet og Lunsj med redaktørene som jeg har nevnt tidligere på bloggen, var virkelig gull! Tror ikke jeg har "landet" ennå, jeg :-)

Manuset mitt har jo vært ansett som ferdig lenge, og det er egentlig ikke der det ligger, men jeg fikk noen tips og ideer til hvordan jeg burde arbeide videre, og det liker jeg! Det er jo veldig spesielt å skrive om seg selv og eget liv på den måten, og jeg har vært igjennom mye vanskelig skriving, men også en del artig skriving hvor jeg har sittet og ledd høyt for meg selv :-) Men jeg tar med meg all læring jeg kan få, jeg!


Så nå har jeg vært superivrig og gått igjennom ting i forbindelse med manuset, for å dobbeltsjekke at det jeg lærte på foredraget stemmer med manus, og gått igjennom andre ting. Og som ikke det var nok da, så tikket det inn mail
fra redaktøren for den boken som skal trykke noen av diktene mine, med informasjon og bilde av bokens forside. Kjempespennende dette! Bokens utgivelsesdag er pr. dags dato satt til 15. oktober, men fordi jeg er bidragsyter i den vil jeg sannsynligvis få den tidligere. For en stund siden meldte jeg meg forresten på bloggkurs, som skal være nå om en liten stund. Det kommer jeg tilbake til.

Selv om mye er gjort på mitt eget manus, gjenstår det litt planlegging og konkrete tiltak jeg ikke er helt i mål med ennå. Så jeg tenker jeg må titte litt på det nå.



Les gjerne flere av mine dikt på Gro Jeanette Nilsen sine diktsider



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei så spennende! Jeg har nok gått glipp av litt av hvert de siste ukene, men kommer snart tilbake :) Nå ser jeg at du har skrevet flere innlegg som jeg ble nysgjerrig på, så jeg gleder meg til å ta igjen det forsømte.

    Ha fine dager!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tilbakemelding! Veldig hyggelig å høre fra deg igjen! Ja, det var en spennende litteraturhelg med mye nyttig påfyll på skribentfronten :-) Kan anbefales for neste år :-) Det har i det hele tatt vært noen ganske innholdsrike dager i det siste :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)