lørdag 27. september 2014

Brent meg på steikeovn - og det gamle rådet virket!

Det er allerede gått noen dager siden det flotte bloggkurset jeg fortalte om at jeg var på, og jeg har vært utrolig inspirert og jobbet med enkelte ting på bloggen min. Sett over noen tekster og bilder, og så videre. Og begynt å tenke ut nye forslag til bloggposter og temaer. Satt stort sett med dette i hele går.

I går kveld skulle jeg steke meg pizza. Det var jo fredag, derfor Pizza. Pizza er fredagsmat, punktum. Vel, det var kun frossenpizza denne gangen, ikke noe spennende, men greit nok. Jeg satt og arbeidet med bloggen hele dagen, og da trenger man litt mat også.

Så gikk det jo ikke bedre da, enn at jeg greide å brenne meg kraftig på en finger da jeg skulle ta pizzaen ut av ovnen. Det gjorde vondt, kan jeg bekrefte. Etter en omgang med rennende vann, måtte jeg jo se å få spist maten min også, men med en gang jeg fjernet hånden fra vannet, gjorde det veldig vondt igjen. Det endte med at jeg ble sittende med fingeren i et glass vann noen timer mens jeg spiste. Og irriterte meg over ordtaket "De fleste skadene skjer i hjemmet." Det er ofte sånn at når noe gjør veldig vondt mister man kanskje litt av fokuset og konsentrasjonen, i alle fall så snakket jeg med mamma litt senere på kvelden, og når jeg nevnte uhellet mitt, sa hun at "Men har ikke du Aloe Vera-gele da? Prøv den! "

Her er det mange av de som kjenner meg som sikkert hever øyebrynene altså, for dette er virkelig noe jeg burde tenkt på. Og jo da, jeg hadde Aloe Vera-gele hjemme. Jeg prøvde meg som selger av Aloe Vera-produkter for femten år siden, på totalt nybegynner- og hobby-basis, men likevel. Jeg var til og med på kurs den gangen.


Jeg burde selvsagt tenkt på dette med en gang. Men jeg greide rett og slett ikke å tenke klart akkurat der og da. Dette er jo nesten en stor synd mot meg selv:-) Riktignok sto Aloe Vera-geleen i et vanlig skap og den bør helst være kald for å ha god effekt, så jeg hev den inn i fryseren noen minutter. Synes du ikke du ser meg gjøre dette samtidig som jeg bærer rundt på et vannglass med den ene fineren oppi.  Da jeg tok geleen ut var den egentlig ikke så veldig kald enda, men jeg fant ut at jeg måtte bare prøve den for å forsøke å roe smerten, og sette den i kjøleskap
etterpå.

Og vet du hva? Det virket! Smerten avtok umiddelbart da geleen trakk inn i huden! Jeg tenkte at etter å ha brent meg ville jeg kanskje få en vannblemme eller kanskje en blødning, men nei da, ingenting! Smerten kom ikke tilbake, og Aloe Vera-geleen fikk stå i fred i kjøleskapet, jeg trengte ikke mer.

Til slutt vil jeg bare for sikkerhets skyld si, at selv om jeg hadde brent meg kraftig i fingertuppen og ikke trengte videre behandling med noe annet, må man selvsagt se an sånt, og holde brannskader under oppsyn. Det kunne jo hende at det faktisk hadde satt seg en blødning eller noe annet muffins i det hele, men det gjorde det altså ikke. Nå taster jeg i vei på bloggen min som bare det, og det var ikke mulig i går, før langt utpå kvelden. Og så må jeg også tilføye at jeg ikke har solgt Aloe Vera-produkter på femten år, så dette er heller ikke noe reklamestunt, men jeg synes likevel absolutt du skulle ha slikt hjemme likevel, jeg da :-)


Min bakgrunn som selger av Aloe Vera, eventuelt inkludert noen få bilder av meg og en Aloe Vera-plante, kan vi komme til bake til i et annet innlegg om ønskelig, i og med at vi holder oss innenfor temaet helse her.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!



Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen

2 kommentarer:

  1. Vann fungerer godt her, i alle fall :)

    SvarSlett
  2. Ingenting er jo bedre enn at man finner det som virker :-) Denne gangen fungerte tydeligvis ikke vann her, og jeg synes egentlig ikke det har gjort det før heller, etter hva jeg kan huske. Uansett, var bare glad jeg fant en løsning som virket til slutt :-) Og det er virkelig verdt et forsøk.

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)