torsdag 25. september 2014

Bloggkurs med Otters - dette var veldig bra!

På bloggkurs, her sammen med Christine Otterstad.Et fantastisk flott, spennende og effektivt bloggkurs av bloggeren Christine Otterstad, også kalt Otters, er over! Med det samme jeg så kurset utlyst, tenkte jeg som tidligere fortalt, at dette måtte jeg virkelig prøve få med meg. Og ble ikke skuffet.
Helt ærlig, så grudde meg litt til
kjøreturen. Jeg kan bli fort sliten, og er heller ikke kjent for å ha verdens beste stedsans. Bloggkurset var i Lillestrøm. Jeg visste godt retningen, men så var det å finne frem inne i selve Lillestrøm, og ikke minst parkere. Kurset skulle starte klokken seks, og jeg planla å starte hjemmefra i god tid, altså rushtrafikk. Å finne frem med bil på ukjente steder og å lete etter parkering kan jeg gå og grue meg til lang tid i forveien.

Det kunne tross alt vært verre. Det kunne vært midt på vinteren, eller skikkelig regnvær. Men dagen i dag var blitt tildelt et flott høstvær. Jeg hadde lest Otters sin blogg, og lest kart på forhånd hadde jeg også. Så jo da, jeg var forberedt. Jeg skulle også møte en kamerat fra ULFF i Lillestrøm, som også skulle delta. Dette så jo virkelig lovende ut :-)Og jeg fikk god tid. Satt faktisk og slappet av i bilen litt også etter at jeg, etter flere runder i kvartalet, endelig hadde funnet en handicap-plass. Jeg vet ikke om det bare er meg, eller også fordi bilen min er litt stor, men jeg liker ikke parkeringshus. Finner jeg en plass ute, velger jeg heller den. Tenkte aldri sånn da jeg hadde en mye mindre bil for en del år siden.

De to timene bloggkurset med Otters varte, gikk så fort at en knapt hadde tid til å trekke pusten. Jeg som kom tidlig hadde funnet fine plasser helt foran i salen. Noen snakket om at vi til sammen var 40 eller 60 personer - jeg husker ikke eksakt antall, men mange bloggere var det i hvertfall. Også noen som ikke hadde begynt å blogge ennå, men hadde planer om det. Jeg satt og noterte omtrent hele tiden. Vi hadde en liten pause midt på, men bortsett fra det var det fullt kjør, med interessant og spennende innhold. Christine Otterstad er jo en kjent blogger, og jeg synes det var fint at jeg kjente litt til bloggen hennes før kurset.

Otters fortalte og forklarte, om både om grunnleggende ting og litt teknisk. Om hvordan skrive, hvor ofte, når skal man skrive og når skal man det ikke? Hun hadde svar på det meste. Noe av det visste jeg fra før, andre ting var ganske nytt (og nyttig!).

Hvis du har lurt på om kanskje et bloggkurs kunne vært interessant å gå på; Gjør det! Selv om man har blogget en stund, er det alltid ting å hente. Det kan være bittesmå detaljer du ikke har tenkt på en gang, eller større ideer. Og ikke minst kommer du til et univers fullt av bloggere, for en gangs skyld er det ikke bare deg selv og PC-en. Ikke minst for inspirasjonens skyld var dette en kraftig opptur for meg i hvertfall! 

Jeg fikk nye ideer for min egen blogg samtidig som jeg hørte på foredraget. Innså et par ting som burde endres eller tilføres. Veldig spennende opplevelse, skal jeg si deg! Og ja, Otters kan anbefales. Gå på kurset hennes, og fremfor alt; Les bloggen hennes :-)

Etter kurset fant skrivekompisen min og jeg oss et sted i nærheten hvor vi satte oss ned for å spise kebab og drikke brus. Kebab er noe jeg ikke hadde spist på mange år, faktisk. Etter så mye informasjon om blogging var vi naturlig nok ganske inspirerte, både innenfor blogg og skriving generelt, så det ble en hyggelig skribentprat. En fin avslutning på en kurskveld med Otters, et bloggkurs som svarte veldig til forventningene. Anbefales, med andre ord!

PS: Skjerfet jeg har på meg på bildet, var valgt spesielt for anledningen. For det fikk jeg i julegave sist jul av en bloggvenninne her inne i bloggverdenen. Vi kan kanskje kalle det bloggskjerfet mitt?



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Jeg er jo lysår på etterskudd, så jeg har bare skummet de siste postene dine, men dette måtte jeg jo lese grundig, og kjekt var det. Fint at du fikk med deg kurset, og utrolig gøy at dere var så mange!

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar! Bloggkurset var veldig bra ja, anbefales på det varmeste. Hvis du får sjansen til å delta på noe liknende en gang, så gjør det :-) Jeg har lagt merke til at du har vært borte en stund ja, men har jo skjønt at du sannsynligvis har vært veldig opptatt. Men hyggelig å se deg her igjen!

    SvarSlett

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?