torsdag 10. juli 2014

Fra skjønnlitteratur til litteratur for skribenter.

Reparasjon av gammel bloggpost - måtte publisere om igjen...


I forrige bloggpost Lesetips, og om et forfatterforedrag jeg har vært på, refererte jeg til Linda Olssons bøker. Jeg har hatt en liten periode nå hvor jeg har lest litt, og synes det har vært god avveksling fra all skrivingen. Jeg har sittet ute i sommervarmen og kost meg! Nå har jeg lest en annen type bok; Skriv godt, av Lars Aarønæs, utgitt på J.M Stenersens forlag, 2013. Dette er jo en helt annen type bok enn den forrige jeg leste, denne putter jeg i kategorien i kategorien skribentlitteratur. Jeg synes det er godt å variere litt, hopper gjerne fra den ene til det andre lese-sjangeren, jeg! Denne skribentboken var veldig god, men også lettlest, kjempeflott! Trenger det i varmen!

Det heter seg jo at skribenter bør lese mye, og ikke bare skrive selv. Jeg har hatt noen bøker i bokhyllen som jeg lenge har hatt lyst til å lese, og da gjelder det å slå til når inspirasjonen for lesing melder seg! Bildet er ikke tatt her altså, det er et par år gammelt. God bok!

Fint vær - god bok!
Fint vær - god bok! (Foto: Gro Jeanette Nilsen)


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)