mandag 30. juni 2014

Forebyggende behandling gjør at ting ordner seg.

Da er jeg her igjen, og denne helgen er over. Den har ikke bydd på de største utskeielsene, nei, men det er kanskje like greit. I forrige bloggpost Smertefull shopping sa jeg at jeg slo meg litt, men det gikk helt fint altså. Ingen større indre blødninger eller noe. Jeg tror vel selv at det har en del å gjøre med at jeg er på profylaktisk behandling og jevnlig fyller på med tilstrekkelig faktor 7-medisin mot min faktor 7- mangel, eller Proconvertinmangel. Det er etter hva jeg forstår dette som gjør at ikke de største blødningene rekker å oppstå, sånn som før i tiden. Det var jo fredag jeg slo meg, men jeg kunne fint vente med medisiner til lørdag, da skulle jeg jo etter planen ta den uansett. Det hadde ikke vært mulig før det ble vedtatt forebyggende jevnlig  behandling av meg. Dette blir kanskje litt internt, men sånn må det nesten bli hvis jeg skal greie å forklare det.


I dag har jeg ryddet litt, blant annet i noen nye notater til et eldre skriveprosjekt som jeg tenkte å se litt mer på snart. I morgen kommer hjemmehjelpen. Hun pleier å komme klokken ti, men hun ringte fredag for å høre om det var greit at hun kom klokken halv ni i stedet. Så da får jeg vel forsøke å komme meg i seng i rimelig tid i dag, ikke sitte og nesten drive nattevåk over PC'en, sånn som jeg av og til gjør:-) Jeg er veldig klar over at veldig mange står opp veldig mye tidligere enn jeg skal i morgen, altså! Er du morgenfugl?


Skal se å få ryddet ferdig her før jeg køyer, det nytter ikke alltid å bare rydde på PC'en!


Sov godt!



Liker du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)