tirsdag 7. januar 2014

Årlig helsesjekk hos Senter for sjeldne diagnoser 2014.

Rikshospitalet, avdeling blodsykdommer. Foto: Gro Jeanette Nilsen.I dag var det den dagen som før i tiden ble opplevd som veldig "annerledes" enn alt annet. Den dagen skolearbeidet eller arbeidsliv måtte legges til side, og alt handlet om sykdom og oppfølging på instituttet, som det het den gangen. Jeg nevnte vel i en tidligere bloggpost Invitasjoner, innkallinger og oppfølging at jeg skulle på dette.

De siste årene har den dagen på Rikshospitalet i Oslo føltes helt riktig, rart hvordan ting kan snu. Jeg føler mye mer "hjemme" på Senter for sjeldne diagnoser enn før. Kan det være fordi jeg er litt mer personlig engasjert?

Det blir rett og slett mer naturlig, etter at jeg var så heldig å finne meg selv ved hjelp av bokprosjektet mitt, blant annet. Det siste nye er at Senter for sjeldne diagnoser til og med har fått sitt eget venterom på disse bløderkontrollene. Når jeg var der nå var det folk der som jeg kjente fra før også, blant annet fra jentehelgene, eller "Damenes helg" som det heter, på Hankø Fjordhotell og Spa jeg har vært på et par ganger de to siste årene.


Og det er interessant å se at noen av de ansatte på Senter for sjeldne diagnoser er interessert i bokprosjektet mitt og lurer på hvordan det går! Jeg fortalte som sant var, at det er ikke lett å få forlagene til å forstå at dette faktisk er dokumentasjon på det å vokse opp med en sjelden sykdom på den tiden jeg gjorde. Dokumentasjon, som faktisk trengs! Flere forlag sier jo i forlagsbrev til meg at de veldig gjerne vurderer mitt neste bokmanus, fordi de mener at jeg skriver godt. Men det holder ikke for meg altså. Det er dette manuset som gjelder.

Rikshospitalet i Oslo. Foto: Gro Jeanette Nilsen
Oslo Universitetssykehus/Rikshospitalet i Oslo.
(Foto: Gro Jeanette Nilsen)
Jeg fikk også levert fra meg påmeldingen til kvinnekurs som jeg nevnte så vidt i en tidligere bloggpost, og tror at det kan bli spennende. Dette bildet av sykehuset er tatt om ettermiddagen, etter endt kontrolldag på avdeling «Blodsykdommer». Klokken er litt over tre, og som du ser litt dystert i været og allerede litt mørkt når jeg er klar til å sette meg inn i bilen igjen for å starte på turen hjemover.



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)