onsdag 12. juni 2013

Kriseplan på nyttårsaften.

En nyttårsaften for mange år siden hadde jeg kink i skulderen, jeg bodde på Vestli den gangen. Jeg hadde så vondt at jeg ikke greide å snu meg i sengen en gang, og å reise seg opp eller legge seg ned var helt umulig. Dette var helt klart mer enn vanlig kink, her var det en blødning med i bildet, garantert. Jeg hadde så store smerter at jeg måtte ligge i sengen. Dette må ha vært ca. 1996 eller der omkring, tror jeg. Jeg var egentlig invitert bort nyttårsaften, men greide jo ingen ting. Til slutt ble det sånn at mamma skulle komme hjem til meg, selv om jeg var redd for at jeg ikke ville greie å stå opp og åpne døren for henne. Jeg greide faktisk det etter mye om og men ved å tvinge meg til å stå opp med enorme smerter så jeg trodde jeg skulle svime av. Var helt ødelagt etterpå, så jeg måtte rett i seng igjen.

Siden jeg egentlig var bedt på stor fest den dagen, hadde jo ikke jeg handlet inn noe mat til nyttårsaften, ettersom jeg hadde fått beskjed om å ikke ta med meg annet enn drikke. Derfor tok mamma med seg litt mat, men hun visste jo heller ikke om dette på forhånd, så det var bare å finne frem det vi begge hadde hjemme, og gjøre det beste ut av det. Jeg fikk jo ikke til noen ting, så det ble hennes prosjekt. I tillegg var matlysten min temmelig redusert, så jeg tror ikke det var veldig mye jeg fikk ned.

Det var blitt en del smertestillende tabletter de siste timene, så jeg tror ikke det ble noe nyttårs-alkohol den kvelden. I stedet måtte jeg forsøke å sette sprøyte for å forsøke å stoppe at det utviklet seg større blødninger inni kinken enn nødvendig, men ventet til mamma var kommet, fordi jeg var så dårlig. Det var ikke noe særlig gøy. Mamma ringte faktisk til min fysioterapeut for å be om gode råd, og det fikk hun. Det roet oss kanskje litt ned, og jeg var ikke veldig glad for at vi måtte forstyrre han på nyttårsettermiddagen (Det var heldig vis ikke blitt kveld enda). Men er det virkelig krise, er det utrolig hva man får seg til å gjøre. Men det var i tilfelle smertestillende jeg var beruset på den nyttårsaftenen der, ikke alkohol.

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen




--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)